Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dostala jsem jako dárek Gril ETA Vital, koupený v Datartu. Dle návodu se má předem zapnout na 10 -15 min. do polohy MAX. Po zhasnutí kontrolky je dosaženo pracovní teploty.
Kontrolka nezhasínala ani po půl hodině a nebyl dostatečně zahřátý.
1. reklamace 5.9.2022: Vadný termostat, výměna za nový kus.
U nového opět nezhasíná kontrolka.
2. reklamace 22.9.2022: V Reklamačním protokolu žádám odstoupení od smlouvy.
Ale: oprava termostatu, výrobek je bez vady.
U opraveného grilu při pokusech 3 dny po sobě vždy kontrolka zhasíná po 3 - 4 minutách, deska byla jen teplá.
3. reklamace 26.10.2022: V Rekl. protokolu stojí Odstoupení od smlouvy.
Vyřízení reklamace: Výměna za nový kus.
U tohoto nového grilu opět nezhasíná kontrolka, ani po 30 minutách.
15.11.2022 jsem napsala mail ombudsmanovi ETA, kde zpochybňuji údajné opravy a výměny za nové zboží a žádám vrácení peněz. Ombudsman odpověděl, že musím gril ještě jednou reklamovat a uvést, že požaduji odstoupení. Potom ho kontaktovat a pokud se opět projeví závada, budou vráceny peníze.
Gril mám doma a bojím se, když ho budu reklamovat, zas pošlou "nový" kus nebo ho "opraví" a kolotoč bude pokračovat. Jak je donutit vrátit peníze (mně nebo dárci)?
Elektrický gril ETA VITAL
Odstoupení od smlouvy,Účtenka výrobku ani servisu už nevěřím.
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že ji kontaktovala ombudsmanka Datartu a slíbila vrácení peněz. Následně spotřebitelka přinesla gril, zaměstnankyně na místě vystavila dobropis a vrátila peníze. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.