Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:792
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#63718Nesrozumitelné a rozporuplné návody výrobce na venkovní plynové ohniště kulaté - Grillmeister

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2023, před 2 lety

Jiří Jícha

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupil jsem venkovní plyn. ohniště kulaté Grillmeister přes váš obchod -Lidl Shop. ke doručenému zboží byly dva návody. V jednom se píše ve stati - připojení plynové lahve - 1. plynová lahev musí být umístěna vedle grilu
a ve druhém návodu je ve stejné stati píše - plynovou lahev nasaďte do krytu venkovního plyn. ohniště ( viz. obr. B).
na obr. B je namalován kryt ( a je to plechové tělo grilu). Na stráce předchozí tomuto obr. B je stať Montáž, kde jsou jako kryt uvedeny dvě části a to, plechové tělo krytu a textilní kryt . Po otevření prostoru plechového grili je uvnitř nálepka s přeškrtnutou lahví na propan ?!. Vkládá se lahev do plechového krytu pod ohniště, či musí být umístěna mimo grill. A jaký typ lahve se může použít ... výška prostoru je max 20 cm. Podle propagačního obr. grill "hoří" , ale lahev není nikde vidět a proti si dovoluji tvrdit , že většina kupujících předpokládá umístění lahve uvnitř grilu.
Děkuji za odpověď a opravu návodu.


Produkt

Venkovní plynové ohniště kulaté č. v. 100346966


Požadované řešení

Oprava a upřesnění návodu s ohledem na umístění lahve a typu lahve. Ke zboží přikládat jen jeden návod na použití, kde se nebudou zdvojovat názvy jednotlivých částí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2023 11:06, před 2 lety

Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen srozumitelný a jednoznačný návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).

Vhodným nárokem by v tomto případě nejspíše bylo dodatečné upřesnění návodu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2023 17:19, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 14:14, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.