Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
dne 22.12. jsem Vás žádala, že chci zboží vrátit / objednávka č. ** ze dne 11.12.22/ faktura mi taky nedošla nedeošla. K dnešnímu dni jsem nedostala od Vás kód na odeslání zboží zpět. Přišel email , že dostanu dva emaili s pokyny kam poslat adresa a druhý s kódem na vrácení. Jeden mi došel s adresou kam mám zboží vrátit a druhý kde měl být uveden kód , který se měl napsat na balíček mi nedošel, takže vlatně balíček mám nachystaný, ale nemůžu ho odeslat. Pokud se mi okamžitě neozvete obrátím se na Českou obchodní inspekci a celý případ jim předám. Výrobek neodpovídá Vaší reklamě a nebo je pokažený, ale vyžehlit se s tím nic nedá i po řádném zahřátí teče voda a pára nic moc.
Zdenka Tušková
Ruční napařovač oděvů
Zboží chci vrátit a peníze poslat na účet
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel může zboží zaslat buď na adresu uvedenou v e-mailu, případně také na adresu sídla společnosti (Podgorje 43a, 1241 Kamnik, Slovenia). Nemusí přitom čekat na kód ze strany společnosti.
Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.