Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v internetovém obchodě ,,Nábytek s bonusem" jsme si 17.11.22 objednali a obratem zaplatili zboží u kterého bylo uvedeno dodání po 25.11.22. Po zaplacení objednávky jsme byli informování, že zboží dorazilo 29.11.2022 na kontinent a zašle se k nim což bude trvat cca 10 pracovních dní a po té nám bude doručeno. Před Vánoci jsme dostali info, že jsou hlášeny komplikace v dopravě. Nyní k 6.1.2023 zboží stále nemáme s tím, že najednou máme info, že zboží jim bude dodáno v týdnu od 30.1.23 a že máme v objednávce nábytek na objednávku a je zde delší doba dodání, neboť se zboží pro nás vyrábí na zakázku. Prodávající nám tvrdí, že nelze odstoupit od kupní smlouvy a vrátit nám peníze za zboží přesto, že nebyl sjednán žádný přesný termín dodání zboží a na zboží již čekáme déle než měsíc a půl. Stále mi píše, že zboží dorazí po nějakém datu a mělo by dorazit do toho a toho data, které neustále oddaluje s tím, že zboží je na objednávku. Přece nám nemůže prodlužovat dodací lhůtu do nekonečna a držet naše peníze? Prosím o radu jak postupovat? Děkuji Pavlína
obývací stěna+konferenční stolek
odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Dle § 1837 písm. d) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Tato výjimka by se uplatnila v případě, že by spotřebitelka při objednávce zadávala zvláštní požadavky, parametry a podobně. Pokud se tak nestalo, mělo by být možné od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.