Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
u CZC jsem si objednala zboží, které jsem ještě ten samý den okamžitě vrátila s tím, že mi bylo řečeno, že peníze mi zašlou zpět na účet, poté, co se delší dobu nic nedělo a já jsem je opakovaně kontaktovala, bylo mi řešeno, že mi peníze byly vyplaceny hotově na pobočce.
u CZC jsem si objednala Netatmo Healthy Home Coach. Zboží jsem si vyzvedla 27.12.2022 a rovnou jsem je na pobočce vrátila, protože nesplňovalo mé požadavky, prodejce na pokladně, který zboží přebíral mi nedal žádný doklad, pouze mne ubezpečil, že peníze budou navráceny na Skip Pay účet, z kterého jsem zboží platila. Na mém profilu na stránkách CZC se objevil reklamační formulář. Reklamační formulář mohu doložit.
Protože se nic nedělo a peníze nedorazily, posílala jsem dne 2.1.2023 dotaz přes vaše stránky na to, kdy budou peníze navráceny.
Následující den (3.1.2023) jsem poté od CZC obdržela odpověď níže, že peníze byly navráceny na účet Skip Pay a v ten den se na mém profilu na CZC objevil dobropis, mohu doložit print screenem. (dobropis také mohu zaslat)
Protože se stále nic nedělo a peníze nedorazily, psala jsem opětovně dotaz do CZC, načež mi volalo CZC a sdělili mi, že mi peníze byly vyplaceny hotově na pobočce, když jsem zboží vracela, což samozřejmě vyvracejí všechny výše popsané skutečnosti. Prosím o pomoc s řešením tohoto případu.
Netatmo Healthy Home Coach
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Společnost musí prokázat, že peníze spotřebiteli vrátila. V případě, že by částka byla vrácena v hotovosti, je společnost povinna uchovávat doklad o vrácení s podpisem spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.