Počet nahlášených stížností: | 39 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednal jsem a zaplatil voucher v hodnotě cca 600 kč, nicméně jsem neobdržel daný voucher - pouze email s popisem, kde se má zboží vyzvednout.
Zásilka byla k vyzvdnutí od 30.1. 2015 s upozorněním, že zboží se má vyzvednout do 14 dní.
Nyní - tedy 30.3. jsem se znovu ozval, že jsem si zboží stále ještě nevyzvedl a dostal jsem odpověď, že voucher po 2 měsících propadl. (12.3.2015)
Vznesl jsem tedy dotaz na vrácení peněz, zatím bez odpovědi.
Vzhledem k tomu, že jsem problém neřešil hned, tak by mne zajímalo, zda mám nárok na zboží resp. vrácení peněz?
Díky za odpověď
voucher na inkoustové náplně - http://www.slevyjakokrava.cz/detail-polozky/kompatibiln-sada-n-pln-do-tisk-ren-canon-jasn-barvy-kvalitn-inkoust-speci-ln-ip.html
Vrácení peněz případně dodání zboží.
|
Tweet |
V tomto případě je nutné ověřit, zda byla již uzavřena kupní smlouva. Pokud ano, smluvním stranám smlouvy vznikají vzájemná práva a povinnosti. Povinností prodávajícího je odevzdat věc kupujícímu a umožnit mu nabytí vlastnického práva. Povinnosti kupujícího je věc převzít a zaplatit kupní cenu. Pokud kupující věc ve stanoveném termínu nepřevezme, ocitá se v prodlení. Samotným nepřevzetím ale kupní smlouva nezaniká. Ovšem mohla by být ve smlouvě sjednána rozvazovací podmínka, jejíž splnění by znamenalo, že nastalé právní následky již pominou. V takovém případě by ale byl prodávající povinen vrátit kupujícímu. Další možností je odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího z důvodu prodlení v souladu s ustanovením § 1978 a násl. občanského zákoníku.
Další situace, která může nastat v souvislosti s voucherem, je jeho neuplatnění ve stanovené lhůtě. Takové jednání pak nelze přičítat k tíži podnikatele, ale jedná se o rozhodnutí spotřebitele a ten pak v souladu s judikaturou nemá právo na vrácení propadlé částky.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.