Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 16.12.2021 mi byla zaslána nová nabídka ceny za elektřinu. V této nabídce jasně uvedeno cituji "Obě možnosti jsou opět produkty na 24 měsíců s fixovanou cenou. "
Nový dodatek o ceně ( vysoký i nízký tarif 2,999 (3,629 s DPH) + měsíční poplatek 90 (108,90 s DPH) )
jsem podepsal 17.12.2021 a zaslal zpět na eYello.
15.11.2022 my byla zaslána informace, že mi budou od 1.1.2023 navyšovat cenu (7,890 9,546 s DPH a měsíční poplatek 120,- 145,20 s DPH )
Na toto navýšení jsem ihned reagoval a napsal, že s tím nesouhlasím.
24.11.2022 mi bylo odpovězeno a "vysvětleno" že oni to tak mohou a že je to tak ve smlouvě.
Znovu jsem nesouhlasil a napsal jsem že takové obchodní podmínky které nyní ukazují jsem nepodepsal a stále nesouhlasím s navýšením ceny.
14.12.2022 mi odpověděli, že nemám smlouvu (dodatek) na fixaci ceny ale doby. S tímto vyjádřením jsem znovu nesouhlasil.
Dne 6.1.2023 jsem napsal na ERU (energetický regulační úřad). Momentálně čekám co bude.
Děkuji za pomoc S pozdravem Švéda Viktor
Produkt ceník POP elektřina
Žádám dodržení ceny ve smlouvě po celou dobu platnosti smlouvy tedy od 1.04.2022-31.03.2024.
|
Tweet |
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí ke druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána) s výjimkou zvýšení ceny z důvodu zvýšení regulované složky, jiného poplatku, daně atd., na něž dodavatel nemá vliv. Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší neregulovanou složku ceny, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel uvádí, že cena byla fixovaná, domníváme se, že změna ceny bude neplatná a spotřebitel tak může po dodavateli energií požadovat, aby plnil za smluvenou cenu, k čemuž se zavázal. Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
V případě potřeby se lze také obrátit na bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.
Dobrý den,
děkujeme panu Švédovi a dTestu za upozornění na nesrovnalosti mezi obchodními
podmínkami a uzavřenou smlouvou. Situaci i všechny okolnosti jsme ihned prověřili.
Informace o změně ceny jsou ve smlouvě podepsané zákazníkem uvedeny. Přesto jsme se
spojili s obchodním zástupcem, jehož prostřednictvím byla smlouva uzavřena, a na základě
jeho informací jsme se rozhodli v případě tohoto zákazníka dodržet ceny dle dodatku. Velmi
se omlouváme za nedorozumění a doufáme, že je nyní situace vyřešena k oboustranné
spokojenosti.
S pozdravem
tým Yello
Dobrý den,
děkuji za reakci Yello. Momentálně nemohu potvrdit ani vyvrátit jak to dopadne s cenou.
Jelikož je smlouva až do dubna 2024 a FA budou teprve vystaveny. Jakmile budou Fa vystaveny dám sem informaci jak vše dopadlo.
Děkuji dTestu za tyto stránky.
S pozdravem Švéda Viktor
Vzhledem k výše uvedenému přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby se ke stížnosti po obdržení faktur mohl vyjádřit, případně ji uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnost na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.