Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#63756Nedodržení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2023, před 2 lety

Viktor Švéda

Znění stížnosti

Dne 16.12.2021 mi byla zaslána nová nabídka ceny za elektřinu. V této nabídce jasně uvedeno cituji "Obě možnosti jsou opět produkty na 24 měsíců s fixovanou cenou. "
Nový dodatek o ceně ( vysoký i nízký tarif 2,999 (3,629 s DPH) + měsíční poplatek 90 (108,90 s DPH) )
jsem podepsal 17.12.2021 a zaslal zpět na eYello.
15.11.2022 my byla zaslána informace, že mi budou od 1.1.2023 navyšovat cenu (7,890 9,546 s DPH a měsíční poplatek 120,- 145,20 s DPH )
Na toto navýšení jsem ihned reagoval a napsal, že s tím nesouhlasím.
24.11.2022 mi bylo odpovězeno a "vysvětleno" že oni to tak mohou a že je to tak ve smlouvě.
Znovu jsem nesouhlasil a napsal jsem že takové obchodní podmínky které nyní ukazují jsem nepodepsal a stále nesouhlasím s navýšením ceny.
14.12.2022 mi odpověděli, že nemám smlouvu (dodatek) na fixaci ceny ale doby. S tímto vyjádřením jsem znovu nesouhlasil.
Dne 6.1.2023 jsem napsal na ERU (energetický regulační úřad). Momentálně čekám co bude.

Děkuji za pomoc S pozdravem Švéda Viktor


Produkt

Produkt ceník POP elektřina


Požadované řešení

Žádám dodržení ceny ve smlouvě po celou dobu platnosti smlouvy tedy od 1.04.2022-31.03.2024.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2023 08:09, před rokem

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí ke druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána) s výjimkou zvýšení ceny z důvodu zvýšení regulované složky, jiného poplatku, daně atd., na něž dodavatel nemá vliv. Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší neregulovanou složku ceny, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.

Vzhledem k tomu, že spotřebitel uvádí, že cena byla fixovaná, domníváme se, že změna ceny bude neplatná a spotřebitel tak může po dodavateli energií požadovat, aby plnil za smluvenou cenu, k čemuž se zavázal. Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

V případě potřeby se lze také obrátit na bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.2.2023 17:52, před rokem

Dobrý den,
děkujeme panu Švédovi a dTestu za upozornění na nesrovnalosti mezi obchodními
podmínkami a uzavřenou smlouvou. Situaci i všechny okolnosti jsme ihned prověřili.
Informace o změně ceny jsou ve smlouvě podepsané zákazníkem uvedeny. Přesto jsme se
spojili s obchodním zástupcem, jehož prostřednictvím byla smlouva uzavřena, a na základě
jeho informací jsme se rozhodli v případě tohoto zákazníka dodržet ceny dle dodatku. Velmi
se omlouváme za nedorozumění a doufáme, že je nyní situace vyřešena k oboustranné
spokojenosti.
S pozdravem
tým Yello

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.2.2023 20:11, před rokem


Viktor Švéda

Dobrý den,
děkuji za reakci Yello. Momentálně nemohu potvrdit ani vyvrátit jak to dopadne s cenou.
Jelikož je smlouva až do dubna 2024 a FA budou teprve vystaveny. Jakmile budou Fa vystaveny dám sem informaci jak vše dopadlo.
Děkuji dTestu za tyto stránky.
S pozdravem Švéda Viktor

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 17:18, před rokem

Vzhledem k výše uvedenému přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby se ke stížnosti po obdržení faktur mohl vyjádřit, případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2023 23:52, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnost na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.