Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#63758Uznáná reklamace hodinek - ochranné sklo

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2023, před 2 lety

Josef Skalník

Znění stížnosti

Dobrý den,
Reklamoval jsem chytré hodinky kvůli závadě tlačítka. Na hodinkách bylo instalované ochranné sklo přímo od prodejce v hodnotě 460 Kč, které jsem zakoupil přímo od prodejce společně s hodinkami a instalací skla na hodinky. Reklamace byla uznána a vyřešena výměnou za nové hodinky. Prodejce nyní odmítá proplatit finanční kompenzaci za ochranné sklo.
Po přečtení podobných případů zde se domnívám, že mám na náhradu škody nárok.

Reakce prodejce:
Bohužel sklo nevracíme ani nekompenzujeme, viz reklamační řád - "8. Tovární konfigurace , kde uvádíme že musí produkt dodat v původní konfiguraci, tak jak byl dodán. Za díly
které byly dodány navíc neručíme, obzvláště pokud nejsou zapsány na příjemce. " . Sklo nebo fólie se běžně odstraňuje, ať už v rámci diagnostiky, opravy, nebo kontroly stavu LCD. Děkuji za pochopení.


Produkt

Garmin enduro


Požadované řešení

Uhrazení částky 460 Kč za vzniklou škodu v důsledku uznané reklamace na bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2023 16:03, před 2 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

Provedením reklamace věc ztratila své zhodnocení, které získala doplněním určitého příslušenství, které je od ní neoddělitelné, resp. po jeho oddělení zcela ztrácí na hodnotě a je znovu nepoužitelné. Spotřebiteli tak vznikla škoda, za kterou nenese odpovědnost, neboť nebýt závady na věci samotné, nikdy by nebylo nutné ji reklamovat, a tudíž by ani nedošlo ke škodě v podobě ztráty příslušenství (ochranné fólie či skla).

Máme za to, že společnost by měla spotřebiteli příslušenství bezplatně poskytnout jako naturální náhradu škody, a to v souladu s § 2951 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.1.2023 16:30, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

V rámci prozákaznickému přístupu bylo panu Skalníkovi nabídnuto zaslání nového sklíčka nebo vrácení finančních prostředků za původní instalaci. Nyní čekáme, kterou z variant si vybere a následně se postaráme o vyřízení.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2023 21:08, před 2 lety

Děkujeme společnosti za součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.1.2023 18:41, před 2 lety


Josef Skalník

Hodnocení:

Komentář: Vyřešeno, prodejce proplatil sklíčko v plné výši. Děkuji za pomoc.