Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Reklamoval jsem chytré hodinky kvůli závadě tlačítka. Na hodinkách bylo instalované ochranné sklo přímo od prodejce v hodnotě 460 Kč, které jsem zakoupil přímo od prodejce společně s hodinkami a instalací skla na hodinky. Reklamace byla uznána a vyřešena výměnou za nové hodinky. Prodejce nyní odmítá proplatit finanční kompenzaci za ochranné sklo.
Po přečtení podobných případů zde se domnívám, že mám na náhradu škody nárok.
Reakce prodejce:
Bohužel sklo nevracíme ani nekompenzujeme, viz reklamační řád - "8. Tovární konfigurace , kde uvádíme že musí produkt dodat v původní konfiguraci, tak jak byl dodán. Za díly
které byly dodány navíc neručíme, obzvláště pokud nejsou zapsány na příjemce. " . Sklo nebo fólie se běžně odstraňuje, ať už v rámci diagnostiky, opravy, nebo kontroly stavu LCD. Děkuji za pochopení.
Garmin enduro
Uhrazení částky 460 Kč za vzniklou škodu v důsledku uznané reklamace na bankovní účet.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Provedením reklamace věc ztratila své zhodnocení, které získala doplněním určitého příslušenství, které je od ní neoddělitelné, resp. po jeho oddělení zcela ztrácí na hodnotě a je znovu nepoužitelné. Spotřebiteli tak vznikla škoda, za kterou nenese odpovědnost, neboť nebýt závady na věci samotné, nikdy by nebylo nutné ji reklamovat, a tudíž by ani nedošlo ke škodě v podobě ztráty příslušenství (ochranné fólie či skla).
Máme za to, že společnost by měla spotřebiteli příslušenství bezplatně poskytnout jako naturální náhradu škody, a to v souladu s § 2951 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
V rámci prozákaznickému přístupu bylo panu Skalníkovi nabídnuto zaslání nového sklíčka nebo vrácení finančních prostředků za původní instalaci. Nyní čekáme, kterou z variant si vybere a následně se postaráme o vyřízení.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit.
Hodnocení:
Komentář: Vyřešeno, prodejce proplatil sklíčko v plné výši. Děkuji za pomoc.