Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den vážení, dne 14. 12. 2014 jsem u vaší společnosti zakoupil mobilní telefon značky Acer, typ E700 na pobočce v České Lípě. Po prvním měsíci řádného užívání došlo na zařízení již k několika závadám současně, v jejichž důsledku jsem zadal mobilní telefon k reklamaci v zákonné lhůtě a to dne 30. 01. 2015. Všechny mnou odhalené závady byly poznamenány do reklamačního protokolu a telefon byl odeslán vaší společností na opravu.
V servisním centru na telefonu odhalily tyto závady:
mezera v krytu, odlepené logo Acer na zadním krytu,
telefon nerozpozná paměťovou kartu,
zařízení se samovolně restartuje.
Servis provedl na telefonu tyto změny, které měly vést k jeho opravě:
výměna základní desky, výměna spodního krytu (zadního) s logem Acer, instalace systému.
Poté mi byl telefon dne 16. 02. 2015 navrácen jako opravený. Dalším užíváním se začaly opětovně projevovat závady, k nímž se přidaly i další, pro které se telefon stal celkově nepoužitelný a zcela nespolehlivý. Zde uvádím seznam závad, které se po opravě začaly tvořit:
došlo k opětovnému odloupnutí loga Acer na spodním krytu telefonu,
telefon se sám restartuje,
při nabíjení telefonu dochází k enormně vysokému zahřívání,
při užívání se telefon vysoce zahřívá,
dochází ke ztrátě signálu i v místech, kde ostatní telefony nemají s příjmem problémy, po vytáčení čísla často nedojde ani k vyzvánění a vytáčení se samo ukončí, je nutný restart
výrazně se snížila kapacita baterie, telefon po nabití na úroveň 100% vydrží max. 6 hodin a poté se ihned vypne, a to i přes noc, kdy nedochází k žádnému uživatelskému používání telefonu, jen je zapnutý.
Pro tyto závady je zakoupený výrobek zcela zřejmě nevhodný k běžnému užívání. Chci podotknout, že sloužím u bezpečnostního sboru, přičemž telefon jsem pořizoval jako služební, nemohu si dovolit tento telefon dále užívat, jelikož je nespolehlivý a dále bez telefonu, který jinak opět udám do reklamace, nemohu dále být. Proto jsem navštívil 27. 03. 2015 opět vaší pobočku v České Lípě, kde jsem chtěl odstoupit od smlouvy, popsal jsem výše zmíněné závady a seznámil reklamačního pracovníka i vedoucího prodejny s tímto problémem. Telefon chtěli poslat na další opravu, nicméně já požaduji ihned odstoupit od smlouvy.
Znalost právních norem je mi blízká a dle zákona č. 89/2012 Sb., § 2169 (2) cituji:
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Z tohoto znění je více než zřejmé, že mám nárok na odstoupení od smlouvy a řádné vyrovnání. Neznalost neomlouvá a tak jsem vaše zaměstnance s tímto seznámil, nicméně jsme se nebyli schopni rozumně domluvit.
Proto se obracím na vás a žádám vaše vyjádření a návrh dalšího řešení pro oboustrannou spokojenost a pokud možno neprodlené vyřešení věci.
S přáním hezkého dne, David J.
Mobilní telefon Acer E700
Odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Kupující má právo od smlouvy odstoupit v souladu § 2169 odst. 2 občanského zákoníku v případě opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována.
Je tedy důležité, aby byly prodávajícím uznány 3 vytýkané vady jako oprávněné. Jedná se o však o reklamační řízení a prodávající má právo oprávněnost reklamace posoudit. Tedy zvolený nárok je nutné uvést do reklamačního protokolu, ale prodávající, pokud není možné např. z důvodu nutného odborného posouzení, rozhodnout o reklamaci ihned, má právo toto posouzení provést.
Dobrý den,
na základě Vašeho podnětu jsme prověřili průběh reklamace Vámi zakoupeného mobilního telefonu Acer E700.
Celou situací se zabýval náš reklamační specialista a po prověření veškerých okolností bychom Vám rádi umožnili odstoupení od kupní smlouvy. Dovoluji si Vás proto nyní pozvat k návštěvě prodejny OKAY 1077 Česká Lípa, kde Vám budou vráceny peníze. Jelikož jste výrobek zaplatil platební kartou, bude Vám jeho kupní cena vrácena refundací.
Personál prodejny je o celé záležitosti informován, proto by při Vaší návštěvě neměly nastat žádné komplikace.
Pevně věřím, že tímto způsobem celou situaci vyřešíme k Vaší plné spokojenosti a Vy i nadále zůstanete naším zákazníkem.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Prosíme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného řešení a případné uzavření stížnosti.
Po pár dalších emailových korespondencích musím potvrdit, že došlo k odstoupení od smlouvy mojí osobou a navrácení peněz
Hodnocení: