Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63769Nedodané zboží - prodlužování dodací lhůty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2023, před 2 lety

Eva Neumannová

Znění stížnosti

obejdnáno 12.11.2022 z webu bonky.cz - web se tváří jako český s tím, že zboží je na skladě a doba dodání je 5 dnů. To, že Vás před potvrzením objednávky neupozorní na to, že se jadná pouze o zprostředkování a nikoliv přímý prodej je zavádějící.
Zboží nebylo k dnešnímu dni dodáno na požadavky na vrácení peněz a odstoupení od smlouvy společnost nereaguje.

Dobrý den, dne 12.11.2022 jsem si na stránkách www.bonky.cz
objednala zboží. U produktu bylo uvedeno, že mají více než 5 ks
skladem a odeílají každý den. Dne 17.12.2022 jsem poprvé urgovala
odeslání - nepřišlo mi žádné avizo o změně stavu objednávky.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o adventní kalendář, psala jsem, že
odstupuji od objednávky i z důvodu, že zboží stále nebylo předáno
dopravci. Můj požadavek na odstoupení od objednávky (smlouvy) nebyl
prodejcem akceptován a přišlo mi oznámení emailem, že: "Vzhledem ke
konceptu naší platformy, kdy se snažíme nabízet jedinečné zboží za
bezkonkurenční ceny a bez nutnosti platit poštovné, které hradíme my,
je doba dodání závislá na rychlosti našich dodavatelů.Dodací dobu
bohužel schopni uspíšit nejsme, avšak snažíme se ji maximálně
vykompenzovat zákaznickou péčí a ochranou kupujícího. Proto byl
zřízen program Garance spokojenosti.Zboží dodává Dodavatel. Doba
dodání od odeslání zboží zákazníkovi se pohybuje standardně v rozmezí
10-40 pracovních dní. 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních
dní od doby odeslání.Prodejce, tedy dodavatel, si vyhrazuje právo v
ojedinělých případech u 0.3% zásilek (objednávek) - jako je například
akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení
provozu továrny, která zboží vyráběla, či v případě změn zákonů -
prodloužit dodací lhůtu. (Vyhrazujeme si právo prodloužit dobu dodání
také o státních svátcích.) Obvyklá doba odeslání zboží od potvrzení
objednávky (resp. uhrazení objednávky v případě platby předem) činí
1-5 dnů. Nejzazší termín odeslání zásilky ode dne potvrzení objednávky
(resp. uhrazení objednávky v případě platby předem) činí 30 dní. Balíček
Vám dorazí ve stanoveném termínu, který je uveden i v obchodních
podmínkách – sekce doprava a platba." 7.1.2023 jsem jim opět psala o
žádost o vrácení peněz, vzhledem k tomu, že balíček ani po více než 45
dnech nebyl doručen. Odkázala jsem se na jejich obchodní podmínky.
Dostala jsem jsem odpověď, že " Nejzazší termín plnění (doručení
zásilky ode dne odeslání) dle zákona č. 634/1992 Sb., ustanovení § 5
odst. 2 písm. b) činí 60 dní", to však není uvedeno nikde v jejich OP. V
jejich poslední zamítací odpovědi dokonce uvádějí dodací lhůtu 180 dní.
Prosím o prověření postupu společnosti a mého možného nároku na
odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky. Děkuji Eva Neumannová


Požadované řešení

vrácení zaplacení částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2023 08:38, před rokem

Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove i dTest (https://www.dtest.cz/eshopy) navíc před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Top Rise s.r.o., U půjčovny 953/4, Praha 110 00. Odstoupení od smlouvy lze ale i zaslat např. e-mailem, jak již spotřebitel nejspíše učinil. Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Spotřebitelům však doporučujeme, aby si komunikaci s prodávajícím uschovali pro případný spor do budoucna.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2023 14:46, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2023 23:41, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.