Společnost


ČSOB Stavební spořitelna, a.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6377Výpověď smlouvy o stavebním spoření ze strany ČMSS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2015, před 10 lety

Ludvík Bernhardt

Znění stížnosti

Dne 25.3.2015 jsem obdržel výpověď s odůvodnění, že jsem se zavázal vkládat měsíčně nejméně 0,5% z cílové částky (v mém případě 300.000,-Kč)a že ČMSS k datu 31.1.2015 zjistila, že jsem i se započtením mimořádných vkladů v prodlení s plněním své vkladové povinnosti již po dobu 18 měsíců.

Za předešlé roky, konkrétně 11/2014, 12/2013, 12/2012 byla na účet stavební spořitelny připsaná vždy částka 20.000,- Kč.

Paradoxně mi ČMSS dne 9.1.2014 dopisem oznámila, že jsem splnil podmínky pro poskytnutí úvěru a pokud bych měl zájem o čerpání, abych se na ně obrátil (této možnosti jsem nevyužil). Cca po 14 měsících mi oznámí skutečnost viz. výše.

Smlouva byla uzavřena 15.12.2003 a Všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 11/2002. V článku V, odst.4 se hovoří, že pokud je účastník i se započtením mimořádných vkladů v prodlení s úhradou vkladu po dobu 18 měsíců, má stavební spořitelna právo smlouvu vypovědět. Připouštím, že v letech 2003 - 2011 nebylo spořeno pravidelně.

ČMSS teď argumentuje tím, že doba 18 měsíců se sčítá za celou dobu, ale VOP takto nehovoří. Jsem připraven se proti této výpovědi odvolat.


Požadované řešení

Zachovat trvání smlouvy za sjednaných podmínek v roce 2003.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2015 11:00, před 10 lety

Z dostupných informací plyne, že 18měsíční doba prodlení běží u každého měsíčního vkladu zvlášť. Pokud tedy v případě jednoho měsíčního vkladu spotřebitel v době 18 měsíců od splatnosti tento vklad neuhradil, má společnost právo smlouvu vypovědět.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 16:22, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.