Společnost


#EXPERT4YOU s.r.o.

Počet nahlášených stížností:561
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63791Hrozba vymáháním platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2023, před 2 lety

Michaela Coufalová

Znění stížnosti

Dobrý den, podvodná společnost Icell.cz, na kterou si zde řada lidí stěžuje mi po stížnosti zde konečně poslala zásilku. Bohužel to bylo mezi svátky a nestihla jsem si zásilku na poště vyzvednout. Zásilka se vrátila zpět společnosti. Psala jsem jim, že jsem si zásilku nestihla vyzvednout, zda je možné mi ji znovu poslat. Icell odpověděla výhružným emailem, který zde přikládám. Chce další platbu 149 Kč za nic. Pošta neúčtuje poštovné vrácené odesílateli. Poraďte, jak mohu situaci řešit. Není pravda, že objednávka byla na dobírku. Vše vč. poštovného jsem hradila předem převodem. Klidně uhradím poštovné znovu, které bylo 59 Kč, ne 149 Kč. Ale se společností nelze normálně komunikovat. Píše jakýsi automat.
Děkuji za pomoc.

Dobrý den pane/paní Michaela Coufalová,

dne 26.7.2022 jste si u nás objednal/a zboží na dobírku v celkové výši 277,-Kč.

Emailem, který jste uvedl/a v objednávce jste byl/a informována o vyřízení a odeslaní Vaší objednávky prostřednictvím České Pošty.

To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

Z Vaší strany náš e-shop nezaznamenal jakoukoliv žádost o změnu či stornování objednávky, a to ani do doby expedice naším obchodem a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě.

Doba dodání je specifikována v obchodních podmínkách.

Tento termín byl z naší strany dodržen.

Viz. https://www.icell.cz/obchodni-podminky/

Bod 5. 16.3.

Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tedy od Vás včetně kompenzace škody za práci. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím zboží porušil/a kupní smlouvu.

Proto Vás požádáme, abyste provedl/a platbu kompenzace s poskytnutými platebními údaji do 14-ti dní. Pokud nebude pohledávka uhrazena do 14-ti dní, předáme pohledávky agentuře specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků. Jistě nemusíme upozorňovat, že tyto agentury si připočítávají kromě naší pohledávky také další nemalé poplatky za jejich služby, které hradí dlužník.

Věříme, že Vaše jednání se stalo nedopatřením a celá věc bude v pořádku vyřešena.

Platební údaje jsou:

Číslo účtu: 6296060359/0800

Variabilní symbol: 1019052026

Částka: 149 Kč

S pozdravem

iCell.cz


Produkt

2x ochranné sklo na iphone 8


Požadované řešení

Nechci hradit další peníze podvodníkům. Žádám buď stornovat objednávku a vrátit peníze bez dopravy nebo uhradím dopravu znovu a požaduji znovuzaslat svou zásilku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2023 12:46, před rokem

Pokud by společnost požadovala platbu na dvakrát, mohlo by se jednat ohledně jedné zaplacené částky o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud spotřebitel již učinil kroky dle popsaného postupu v předchozí stížnosti s ID 62476, je prodávající povinen po odstoupení od smlouvy vrátit ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Pokud spotřebitel od smlouvy odstoupil, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel zásilku převzít. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti řádně zaslán (bez dobírky).

Jestliže spotřebitel od smlouvy neodstoupil, považovalo by se toto dodání za nedodání řádně a včas, neboť spotřebitel již cenu včetně dopravy uhradila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2023 15:08, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2023 11:42, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.