Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, narazil jsem na tento problém.
Balíčky jsem dostával několikrát a vše bylo v pořádku. Dnes jsem seděl 30 minut ve frontě. Když jsem chtěl převzít zásilku a ukázal kód pro vyzvednutí, pracovnice mě požádala o doklad. Ukázal jsem svůj PID Litačka, ale pracovnice mi odmítla balíček vydat a řekla, že musím ukázat passport.
Šel jsem domů. Pak jsem se na oficiálním webu České pošty dočetl, že k vyzvednutí zásilky nepotřebuji žádné dokumenty. S těmito informace jsem se vrátil na poštu a znovu si vystál třicetiminutovou frontu. Zeptal jsem se: "Proč po mně chcete, abych ukázal svůj pas?" Bylo mi řečeno: "Že mi balíček bez dokladu totožnosti nemohou vydat."
Balíček mi vydali až poté, co jsem jim ukázal svůj pas.
Je chyba na oficiálním webu České pošty, nebo pracovníci postupovali nesprávně?
Pošta Praha 41
Hlavní 2459/108, 14100 Praha 4 - Záběhlice, Česká republika
Opravte si informace na oficiálním webu nebo si promluvte s pracovníky.
|
Tweet |
Jak uvádí spotřebitel, na stránkách České pošty je uvedeno, že po uložení zásilky na poště je možné balík vyzvednout bez nutnosti prokazovat totožnost. Stačí předložit kód pro vyzvednutí, který adresát nalezne v SMS nebo e-mailovém avízu. Zásilku tak může vyzvednout i třetí osoba. Pokud společnost tuto informaci uvádí, měl by být tento postup dodržen a spotřebitel by neměl být povinen prokazovat svoji totožnost.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.