Společnost


AUTO KALNÝ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63802Neochota vůbec řešit reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2023, před 2 lety

jiri kovarik

Znění stížnosti

Na mém vozidle Peugeot 308sw bylo třeba doplnit aditivum DPF. Při příjezdu do servisu se projevila další závada unikající chladicí kapalina z expanzní nádržky, vozidlo netopilo. Po domluvě se servisním technikem, že zjistí závadu. Byla zjištěna údajně vadná vodní pumpa. Rozvody včetně pumpy měli cca50 tisíc km po výměně. Byly tedy kompletně vyměněny rozvody a nová vodní pumpa. Bylo doplněno aditivum DPF.
Při manipulaci s vozidlem v servisu byl poškozen pravý práh vozidla. Na pátek 11.listopadu 2022 jsem měl domluvenou schůzku s majitelem panem Kalným ohledně vyřešení poškození vozidla. Po 2 hodinovém čekání na majitele servisu a nekonečné diskuzi, kdy jsem trval na kompletní výměně celého prahu, a tím aby bylo vozidlo uvedeno do původního stavu, s ohledem na budoucí komplikace s korozí a z toho plynoucí možné snížení bezpečnosti pro provozování vozidla, mi bylo toto přislíbeno. Dále jsem požadoval fotodokumentaci opravy prahu a uchování zničeného prahu k nahlédnutí. Do dnešního dne 9.1.2023, jsem nic z výše uvedeného neobdržel. Mám důvodnou obavu, že oprava nebyla provedena dle mých požadavků a to z několika důvodů. Nebyla mi předložena fotodokumentace mnou vyžádaná, nebylo mi umožněno vidět vyměněný díl, na spodu vozidla je bílá barva, která je v místě, kde končilo poškození prahu. Dále pak spodní hrana prahu měla steklou barvu až kapky v místě, kde pravděpodobně končila krycí lepenka.
Toto vše trvalo zhruba 1 měsíc. Jelikož sem neobdržel pravděpodobnou dobu opravy, v pondělí 5.12.2022 jsem telefonicky kontaktoval servis, bylo mi řečeno, že vozidlo je na lakovně a bude připravené k vyzvednutí v pátek 9.12.2022
Následující den 6.12.2022 mě v odpoledních hodinách kontaktoval servisní technik, že potřebují náhradní vozidlo, které jsem obdržel na dobu opravy zpět, a že mi potřebují můj vůz vrátit. Z časových důvodů nebylo možné vozidlo vyzvednou osobně na pobočce v Čímicích. Souhlasil jsem tedy, že vozidlo technik přiveze do Plánice kde bydlím. Technik přivezl vozidlo zhruba v 16,30 hodin. s ohledem na roční dobu a čas byla již tma a neuvědomil jsem si, že některé věci nejsou vidět. Interiér vozidla byl silně znečištěn po broušení tmelu a barvy. Předal jsem zpět náhradní vozidlo a obdržel svůj vůz. Technik tvrdil, že vozidlo funguje, neměl jsem důvod mu nevěřit. Vozidlo ujelo vzdálenost cca 25 km po výměně vodní pumpy a rozvodů.
Následující ráno dne 7.12.2022 ve 3 hodiny ráno jsem se vydal do zaměstnání. V obci Běšiny po ujetí cca 30km, celkem od opravy vodní pumpy 55km. Vozidlo opět netopilo a chladící kapalina opět unikala z expanzní nádržky.
Dle mých možností jsem 12.12.2022 přistavil vozidlo zpět do auto servis Kalný Čimice a požadoval jsem reklamaci práce plus uvedení interiéru vozu do normálního stavu.
Technikem mi bylo neustále podsouváno že vozidlo se jistě přehřálo a došlo k poškození těsnění pod hlavou, že není co reklamovat, že toto nemohli vědět ani vidět. Předpokládám že autorizovaný servis Peugeot má zkušenosti, technické znalosti a technologie, aby si byli jistí tím co opravují.
V pondělí 19.12.2022 mi bylo telefonicky sděleno, že je potřeba sundat hlavu motoru, zda s tím souhlasím. Co jiného zbývá, když potřebujete, aby vozidlo bylo funkční?
Opět jsem žádal o zaslání fotodokumentace předešlé opravy, díly, které byli vyměněny k nahlédnutí, rozpočet na výměnu těsnění pod hlavou motoru a předpokládanou dobu opravy. Nic z toho jsem dosud neobdržel.
Dnes 9.1.2023 jsem se snažil kontaktovat auto Kalný Čimice. Telefon mi nikdo nezvedl. Zkusil jsem použít jiné telefonní číslo technik ihned reagoval. Na dotaz k rozsahu provedených prací, ceny opravy a fotodokumentaci k předešlé opravě reagoval pouze slovy zítra to bude hotové a vyhýbal se jakékoliv odpovědi. Toto mi přijde jako velice neseriózní jednání, které mimo jiné poškozuje jméno značky Peugeot .

K uvedenému disponuji několika fotografiemi potvrzujicí má slova.

Vozidlo mělo závady, které jsem chtěl opravit. Dle mnou kontaktovaných autorizovaných servisů Peugeot Domanský, Černý, Ic West Plzeň tyto opravy nemohou zabrat 2 měsíce!!!

Tímto Vás žádám, aby jste mě kontaktovali pro upřesnění informací ohledně reklamace a správnosti postupů a standardů firmy Peugeot

S pozdravem
Kovářík Jiří


Produkt

Peugeot 308sw r. v.2015 2.0 HDI


Požadované řešení

Aby problém byl vyřešen v rámci zákonných mezí. Vzhledem k nekoretní až nulové komunikaci zhotovitele, neůměrné délce doby opravy, poškození vozidla a tím snížení hodnoty vozidla, následné opravě, o které mám pochyby, že byla provedena v souladu s mým požadavkem na uvedení do původního stavu žádám výraznou slevu na konečnou fakturu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2023 08:57, před rokem

Cena:
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Pokud došlo k poškození pravého prahu vozidla, bylo by pravděpodobně možné také požadovat náhradu škody. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu, nebo není-li to možné či žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Vada díla:
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (zpravidla 30 dnů) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2023 10:15, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 09:31, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.