Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V sobotu večer jsme si zabouchli s partnerkou z vnitřní strany bytových dvěří klíč. Zavolali jsme na první zámečnickou pohotovost, která se ve vyhledávači Google objevila a to Zámečník Svoboda - https://zamecnik-svoboda.cz/
Do 30 minut přijel technik cizí národnosti (menší postava, krátký sestřih, mluvil na cizince dobře česky) a nacenil otevření bytu na 13 310 Kč z důvodu výjezdu v pozdní víkendové hodině. Když jsme se nad cenou podivovali a projevili neochotu takovou částku zaplatit, tvrdil nám, že takový zákrok pokrývá běžné pojištění bytu od každé pojišťovny. Jelikož jsme nemohli takto pozdě kolem 22hod prověřit pojištění bytu s majitelem bytu, a bylo nám takto večer na schodech nepohodlné hledat jinou firmu nebo si začít hledat recenze před čekajícím technikem, tak jsme svolili. Byla to bohužel velká chyba.
Dveře nám technik za pár vteřin otevřel a zavezl k blízkému bankomatu k vybrání hotovosti. Fakturu nám slíbil poslat až po zaplacení.
Zaplatil jsem tedy 13 300Kč v hotovosti a obdržel na email fakturu, která obsahovala pravopisné chyby, chybějící text a jiné klasické náležitosti faktury. Později jsme se samozřejmě dověděli, že žádná pojišťovna zpětně takový zákrok neuznává.
Podvodné jednání firmy Servis Direkt 24 s.r.o. jsme našli na webu i v reportážích TV Nova. Jednání firmy jsem nahlásil na PČR.
Hromadné řešení více takových případů ze strany PČR.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme spotřebitele, aby nás informoval o průběhu řízení s Policií ČR.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.