Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Obdžela jsem dopis ze dne 22.12.2022, na základě kterého společnost NaturaMed žádá úhradu faktury na částku 49 Kč a navíc administrativní poplatek za zaslání upomínky č. 2 ve výši 70 Kč. Celkem tedy 119,- Kč.
Prohlašuji, že jsem od Vás žádný výše uvedený balíček neobdržela, takže odmítám hradit jakoukoliv částku v této souvislosti.
S pozdravem Jaroslava Balšanová
K2
Žádám o vymazání mých údajů z databáze společnosti NaturaMed a zdržení se kontaktování a jakékoliv vyhrožování mé osobě v této záležitosti.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a spotřebitelce by byl zaslán balíček, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Spotřebitele upozorňujeme, že smlouvu je možné uzavřít např. i telefonicky.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě na adresu sídla společnosti, a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Balšanová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že zásilka produktu Vitamín K2 Complex byla naší společností vyexpedována na Vaši adresu na základě obdrženého objednávkového kupónu. O tom, že jste produktu neobdržela jsme se však dozvěděli až nyní, prostřednictvím portálu Vaše stížnosti. Vzhledem k Vašemu prohlášení, že jste produkt neobdržela byla související pohledávka kompletně stornována a zaslané prohlášení může být použito ve věci reklamace u přepravce. Na závěr mi dovolte Vás informovat, že Váš zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: