Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den, dne 6.1. mi byla odcizena peněženka se všemi doklady i se studentským průkazem ISIC. To jsem byla na cestě na Vysočinu a dne 10.1. jsem jela vlakem vaší společnosti nazpět do města, kde studuji. Zaplatila jsem si klasicky studentskou jízdenku, protože jsem stále student. Zarazilo mě odporné a nelidské chování vašich kolegů, kteří po mně chtěli vše doplatit, protože jsem neměla ISIC. Vůbec je nezajímalo, že mám potvrzení o studiu a že mám doklady od policie, které mě ospravedlňují. Naprosto odporné a nelidské chování!
Jela jsem vlakem směr Žďár n. S - Brno hl. n. ve 12:47 vůz 2.
Je mi jedno, jestli mi 70 korun, které jsem vám byla nucena doplatit vrátíte nebo mi dáte slevu. Ale minimálně by byla vhodná omluva za tak odporné jednání vašich zaměstnanců a zajištění, aby se takto k dalším lidem nechovali.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V přepravních podmínkách společnosti je uvedeno, že průkaz na slevu je cestující povinen předat ke kontrole pověřenému zaměstnanci RJ spolu s jízdenkou bezprostředně po každé výzvě po nástupu do vlaku nebo v době plnění přepravní smlouvy, a to i opakovaně. V případě neprokázání nároku na slevu při kontrole jízdních dokladů ve vlaku je cestující povinen doplatit rozdíl v ceně za vlakovou cenu. Nárok na uplatňovanou slevu jsou studenti povinni prokázat buď platným mezinárodním studentským průkazem ISIC (ve formě plastové karty, nebo v elektronické podobě – na mobilním zařízení), ISIC s funkcí platební karty nebo platným žákovským průkazem, vydaným některým z dopravců.
Obecně je potřeba prokázat totožnost jakýmkoli důvěryhodným způsobem, který dle našeho názoru byl v tomto případě splněn. Jedná se o slevu ze zákona, proto se domníváme, že na ni spotřebitelka má nárok i v tomto případě.
Společnost je možné kontaktovat například na telefonním čísle +420 222 222 221.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.