Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že telefonické kontaktování, kdy komunikuji pouze se zákaznickou linkou, s tím, že dají vědět, zůstává bez odezvy, se na Vás obracím tímto způsobem.
Dne 30.12.2022 jsem na pobočce v Dolních Chabrech zakoupila vozidlo Hyundai i30, ke kterému mi byla slíbena sada zimních kol. Dle domluvy jsem měla dostat do týdne informaci, kdy si mám kola vyzvednout, protože je musí stáhnout z jiné pobočky.
Protože jsem od nikoho nedostala žádnou zprávu, obrátila jsem se na oficiální infolinku, kde můj požadavek zaregistrovali s tím, že ho předají příslušnému oddělení. které mě bude kontaktovat. Bohužel se tak nestalo, proto jsem opět volala infolinku, kde se mi ozval operátor, který slíbil, že věc zaurguje a předá kolegům, kteří se mi v nejbližší době určitě ozvou. Toto se opakovalo ještě dvakrát se stále stejným výsledkem.
Velice mě mrzí přístup AAA Auto, kdy po prodeji auta a získání peněz, zřejmě i provize, se změnil přístup k zákazníkovi. Takové jednání, kdy slovo a slib vůbec nic neznamenají, považuji za neprofesionální.
Obracím se tedy na veřejnou platformu a doufám, že se věci konečně dají do pohybu. Společnost kontaktovat přímo e-mailem bohužel nelze. Doufám, že si zde této stížnosti odpovědná osoba všimne a že bude celá nešťastná záležitost vyřešena k oboustranné spokojenosti.
Pevně věřím, že u takové renomované společnosti jako je AAA Auto stále slovo něco znamená, a beru tuto nepříjemnost jako pochybení jednotlivce.
Prosím tedy o vyřízení záležitosti co nejdříve.
Předem děkuji za vstřícné jednání.
S pozdravem
Radka Šimečková
Sada zimních kol na vozidlo Hyundai i30
Dodržení slibu prodejce, tj. slíbená sada zimních kol. Případně vrácení peněz odpovídající hodnotě kol.
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sund servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.
Bylo-li tedy spotřebiteli přislíbeno, že mu budou jako příslušenství k věci dodány pneumatiky (sada zimních kol na vozidlo Hyundai i30), je podnikatel povinen tento slib splnit. V opačném případě má zboží vadu. V takovém případě má spotřebitel možnost uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat výrobek). Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní, nebyla-li individuálně sjednána doba delší.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Vážená paní Šimečková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den. Stížnost byla vyřízena a oboustranně uzavřena. Moc děkuji za vaši spolupráci. S pozdravem Šimečková
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Děkuji, že jste využila tohoto fóra k řešení své stížnosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.