Společnost


MONETA Money Bank, a.s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63826Čerpání úvěru ze stavebního spoření

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.01.2023, před rokem

Libor Mašlaň

Znění stížnosti

Dobrý den,
chtěl bych se prostřednictvím D-testu podělit o špatnou zkušenost s čerpáním úvěru ze SP u Moneta SS. Všude inzerují, že pro čerpání úvěru stačí splnit 2 podmínky (mít naspořeno alespoň 50% cíl. částky a spořit alespoň 2 roky). Po uplynutí 2 let jsem tedy kontaktoval bankou přidělenou poradkyni a ta mi vysvětlila, že existuje ještě 3. podmínka, kterou je dosažení tzv. hodnotícího čísla (HČ). Zde však podle mne nastává problém, který já osobně považuji za obelhávání zákazníka. 1. o HČ se lze dočíst pouze v obchodních podmínkách a ačkoliv vypadá vzorec pro výpočet HČ jednoduše, nebyl jsem se schopen ničeho dopočítat. Problému s výpočtem HČ mi nezávisle potvrdila jak přidělená poradkyně, tak i operátorka na Call centru banky. 2. dalším nesmyslem je fakt, že pokud zákazník dosáhne požadovaného HČ automaticky splňuje dvě předchozí podmínky, ale naopak tomu tak není, ačkoliv parametry vzorečku pro výpočet jsou právě a pouze doba spoření naspořená částka a cílová částka.
Z toho vyplývá, že obě předchozí podmínky jsou zcela zbytečné a vypočtení HČ je i podle zástupců banky velmi obtížně i pro finančního poradce natož pak pro zákazníka banky.
Reklamace mi byla bankou zamístnuta s vysvětlením, že vše jsem si mohl prostudovat v obchodních podmínkách. Ty jsou však podle mne přinejmenčím zavádějící, né-li zcela klamavé.
Chtěl bych požádat o nezávislý názor, zda jsem v právu a jaké další kroky z mé strany lze ještě učinit. Také mohu přeposlat konkrétní e-mailovou komunikaci s bankou.
Předem děkuji za odpověď, s pozdravem
Váš předplatitel Libor Mašlaň


Produkt

MONETA Stavební Spořitelna, a.s. – úver ze stavebního spoření.


Požadované řešení

Požadoval jsem přidělení úvěru po splnění podmínek (2 let spoření a naspoření min. 50% cílové částky). Čerpání úvěru bylo přislíbeno až po cca 33 měsících od uzavření smlouvy, tak aby bylo dosaženo HČ. Za toto, podle mého názoru, klamavé jednání banky bych rád dostal omluvu a finanční kompenzaci, neboť si na požadovaný projekt výstavby fotovoltaické elektrárny budu muset vzít mnohem dražší úvěr.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2023 09:59, před rokem

Na stránkách společnosti je uvedeno, že podmínkou pro získání úvěru ze stavebního spoření je spoření alespoň po dobu dvou let a naspořená částka by měla dosahovat alespoň 40, nejlépe 50 % cílové částky. V obchodních podmínkách je však dále uvedeno, že cílová částka bude přidělena, pokud ohodnocovací číslo u smlouvy k danému ohodnocovacímu dni dosáhlo minimálně hodnoty stanoveného cílového ohodnocovacího čísla, které je uvedeno ve sdělení banky.

Tuto informaci však uvádí pouze v obchodních podmínkách a je tak možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné.

Domníváme se, že za splnění dvou podmínek, které jsou uvedeny výše by tedy spotřebitel měl mít nárok na čerpání úvěru.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2023 10:33, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 09:35, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.