Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
prosím o názor a radu k dalšímu postupu. U prodejce Hecht jsem reklamoval novou benzínovou elektrocentrálu, která po 6 měsících od koupě netěsnila a ve vypnutém stavu s uzavřeným ventilem z ní odkapával benzín tak, že v průběhu 2-3 měsíců vytekl 1-2 litry benzínu, což je skoro tolik, kolik bylo spotřebováno jejím občasným provozem. Díky umístění na roštu se benzín vsáknul do zeminy a netěsnosti jsem si všimnul až při téměř prázdné nádrži. Po 9 měsících od koupě jsem zmíněnou vadu reklamoval u prodejce, vyjádření servisu však bylo: "Reklamace zamítnuta - steřelé těsnění, jedná se o spotřební materiál, ale opraveno zdarma v rámci dobrých vztahů...". Vyjádření mě překvapilo, přes opakovanou mailovou komunikaci se servisní centrálou Hecht se mi nepodařilo zjistit, jaký díl má tak krátkou životnost, jaké je jeho objednací číslo a kde je v návodu upozornění na povinnost několikrát ročně měnit různé hadičky a těsnění. Samozřejmě chápu nutnost pravidelné výměny náplní a filtru. Servis opakovaně sděloval, že je vše v souladu se zákonem, směrnicí EU a že technické parametry jsou uvedeny v návodu. Konkrétní odpovědi jsem se nedočkal. I zaměstnanci prodejny mi potvrdili, že vyjádření servisu bývají opakovaně problematická a "poněkud zvláštní". Vím, že je stroj snad aktuálně opravený a k oficiální stížnosti nemám zákonný důvod, nicméně vzhledem k tomu, že oficiální stanovisko servisu je takové, že životnost těsnění je jen v řádu měsíců, lze u těchto výrobků běžně očekávat průsak provozních náplní a z toho vyplývající ohrožení zdraví a života, vč. neopomenutelné ekologické zátěže. Můžete mi prosím poradit, na koho se lze obrátit s podnětem, aby byl tento (a podobné) výrobky staženy z prodeje a klasifikovány jako nebezpečné (RAPEX)?
Děkuji a přeji pěkný den
Luboš Včela
Elektrocentrála Hecht GG3300
Zlepšení komunikace se servisem, větší transparentnost a odbornost.
Pokud se jedná o systémový problém s kvalitou, zvážit stažení výrobku z trhu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Formálně byla reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.
Podnět na nebezpečný výrobek může spotřebitel podat u České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-podnikatele/informace-pro-vyrobce/oznamovani-nebezpecnych-vyrobku/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Včelo, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT. Je nám líto, že nejste s tímto výrobkem spokojený. Vzhledem k Vámi výše uvedeným informacím ve Vaší stížnosti si dovolíme reagovat poněkud obecněji. Ze zkušenosti našich servisních techniků vyplývá, že na životnost těsnění má vliv celá řada vnějších faktorů. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Pro Hecht:
Důvodů pro steřelé (zpuchřelé, rozpadlé, shnilé) těsnění jistě může být více, nicméně nikoliv u stroje vyrobeného v roce 2022, provozovaného a skladovaného 6 měsíců v souladu s návodem (tj. mimo obytné prostory a s dostatečným větráním), to se jedná téměř jistě o prostý "zmetek". Zároveň od vašeho servisu nelze ani zjistit, co bylo opraveno, aby bylo možné, čistě hypoteticky, podobnému poškození do budoucna předejít, ale raději celou reklamaci rovnou zamítáte a občas možná i trochu "opravujete". Tímto pohrdavým jednáním zřejmě maskujete spornou kvalitu vašich výrobků. Pokud byste komunikovali transparentněji, odborněji a s nepředstíranou péčí o zákazníka, byl bych ochotný uvěřit, že se jednalo o sporadickou záležitost. Každý, kdo si dá práci s přečtením vašich reakcí na tomto webu, nechť si udělá obrázek sám. Divím se, že firma s vaším přístupem stále nachází prostor na našem trhu.
Děkuji Vasestiznosti.cz za rady a možnost prezentovat svojí zkušenost. Podal jsem podnět k prošetření na ČOI a tím pro mne celá záležitost končí.
Zároveň prosím o uzavření tohoto případu.
Vážený pane Včelo, mrzí nás situace, kterou popisujete v této Vaší stížnosti. Pokud byste nám chtěl sdělit více informací, tak můžete zaslat zprávu na jeden z kontaktních e-mailů uvedených na našich internetových stránkách. Děkujeme. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Veškeré své dotazy a prosby jsem již dávno a opakovaně zaslal na centrálu Hecht i servis. Moc dobře to víte. Vždy následovaly pouze formální odpovědi, bez reakce na položený dotaz. Cituji "Mrzí nás Vaše situace, avšak musíme konstatovat, že ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto směru k pochybení. Za vyjádřením servisního technika si stojíme." nebo "tato servisní zakázka byla řádně vyřízená v souladu s § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Technické údaje jsou dané v návodu k obsluze. Výrobek odpovídá příslušným standardům EU a je schválen do prodeje."
Nepředstírejte, že nemáte dost informací. Víte všechno a zákazníci vám jsou po nákupu už na obtíž...
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.