Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Majitel obchodu ikovárna.cz, Dušan Zábranský, nám opakovaně podával klamné informace o odeslaném, již zaplaceném zboží. Jedná se o značnou sumu, zboží bylo objednáno již před třemi týdny a p. Zábranský mne vysloveně a doložitelně ujistil o dodání do tří až čtyř dnů. Nestalo se tak, ani v náhradním termínu, ani ve druhém, nyní propadl třetí. Během tří týdnů nám p. Zábranský opakovaně lhal o tom, že zboží skladem již odeslal. Je evidentní, že zboží skladem nebylo, odesláno rovněž ne, a vzhledem k tomu, že se jedná o zajištění domu (panty, zámky), způsobil nám i značnou škodu na domě, který není možné již téměř měsíc zavřít a je nutno jej nepřetržitě a nákladně hlídat. Kdyby přiznal hned, že zboží není, dům bychom zabezpečili jinak, v dobré víře jsme ale stále čekali na dodávku každým dnem.
Kování na zakázku
Okamžité dodání zboží, omluva, kompenzace způsobených škod
|
Tweet |
Prodávající má povinnost kupujícímu odevzdat věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují, a umožnit kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se smlouvou. Je-li čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník povinen plnit i bez vyzvání věřitele. Neujednají-li strany, kdy má dlužník splnit dluh, může věřitel požadovat plnění ihned a dlužník je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Při prodlení prodávajícího s dodáním zboží může spotřebitel od smlouvy odstoupit po uplynutí dodatečně stanovené lhůty.
Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Poškozená strana však musí prokázat výši škody a příčinnou souvislost mezi porušením povinnosti a následkem. Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.