Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 5.1.2023 jsem si objednal u společnosti Alza 20kg balík, za dopravu na adresu bylo fakturováno 399kč s předpokládaným termínem doručení úterý 10. 1. 2023 mezi 08:00–20:00 společností Toptrans.
Společnost Toptrans potvrdila emailem přijetí zásilky do přepravního systému 10.1. v 14:01, s plánovaným doručením 10.1. ale balík v tento den nedoručila bez jakéhokoli upozornění nebo vysvětlení. Následující dne 11.1. dorazila pouze stručná SMS s informací o doručení tento den bez jakéhokoli upřesnění času či vysvětlení.
V roce 2023 jsem opravdu nepředpokládal nutnost brát si týden dovolenou k převzetí balíku z obchodu Alza.
SL190r Nehmotný produkt Doprava - TOPTRANS
Žádám slevu na dopravné odpovídající nízké kvalitě služby
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Mrzí mě, že došlo ke zpožděnému doručení objednávky a s panem Kecem jsme se domluvili na vrácení dopravného. Zároveň mu byl již zaslán dárkový šek jako omluva za zdržení. Předpokládám, že nyní je tak vše v pořádku.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Alza promptně refundovala dopravné a přidala dárkový šek jako omluvu.
Všechno je v nejlepším pořádku, děkuji.