Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z objednávka CZ 30706764 jsem vracela mikinu Calm S za 1360,- Kč a LELOSI bermudy za 340,- Kč. Chtěla jsem vrátit peníze.
dne 5.1.2023 jsem dostala na účet částku 1259,70 Kč. Mohu se zeptat proč jsem dostala částku 1259,70, když jsem měla dostat 1700,- Kč
Monika Ivánková
Vrácené zboží
Vysvětlení proč jsem dostala menší částku než jsem zapaltila. Doplacení dlužné částky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud by prodávající argumentoval tím, že byla snížena hodnota zboží. Dle § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost nás i spotřebitelku informovala, že při koupi byla uplatněna sleva, kterou šlo uplatnit pouze v případě koupě dvou produktů - protože spotřebitelka od koupě jednoho z produktů odstoupila, nebylo možné tuto slevu uplatnit a z tohoto důvodu byla vrácená částka nižší.
Dalším důvodem vrácení nižší částky byl problém s převáděním měny podle aktuálních kurzů. Uvádíme, že společnost nemůže spotřebitelům vracet z tohoto důvodu nižší částky, neboť se jedná o interní záležitosti společnosti, které nemohou být v neprospěch spotřebitele. Společnost však o tomto problému ví a ihned se rozhodla tento problém vykompenzovat vrácením adekvátní částky.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla vrácení peněz potvrdit a stížnost případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.