Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,potřeboval bych poradit.Společnost UPC po mě požaduje dlužnou částku ve výši 2261,74Kč.Na opakované dopisi které jsem zasílal doporučeně s dodejkou na adresu UPC vůbec nereagovali a rovnou mi poslali výzvu k úhradě prostřednictvím advokáta Judr.J.P..
Pravda je taková že po zavolání pracovnice UPC s otázkou zda bych nechtěl bezplatně zvýšit rychlost internetu,já souhlasil,podmínkou byla výměna starého modemu za nový.Nechtěl jsem platit měsíční pronajímací poplatek za zařízení a tudíž jsem domluvil odkoupení,ale pouze za poloviční cenu,jelikož mi paní z UPC řekla,že pokud mám doklad na staré zařízení kde jsem za něj musel zaplatit vratnou zálohu 1000Kč.že mi bude přičtena na nákup nového modemu.Za modem jsem tedy zaplatil 1015,65Kč.koncová cena byla o 1000 Kč dražší.V následujících měsících mi najednou do SIPA byl zaúčtován poplatek pronajímací za zařízení.Psal jsem email a telefonoval na UPC kde mi bylo sděleno že musím zaplatit zařízení v plné výši,jinak budu odpojen.Snažil jsem se s nimi dohodnout,internet od nich beru více jak 10 let a nikdy jsem neměl prodlení v platbě.S UPC nebyla absolutně žádná domluva a já jsem se rozhodnul ukončit smlouvu o poskytování služeb a že raději modem vrátím.Byla 2měsíční výpovědní lhůta ve které jsem řádně zaplatil i nějaký nesmyslný vyšší poplatek.Ted po dalších měsících po mě vyžadují další platbu přičemž nerozumím o co jde.Já všechny platby řádně platil a tuhle poslední nechci zaplatit,jelikož po vrácení modemu se stal vlastně dlužníkem UPC kdy by mi měli vyplatit zpátky částku za modem ve výši 1015,65Kč.Absolutně nevím jak dál pokračovat a jejich fingovaný dluh platit nechci jelikož dluží UPC ted mojí osobě.Pan Judr P. samozřejmě nezapoměl na výzvu napsat odstrašující větu že pokud nezaplatím do 13.4.2015 zvýší se mi náklady o 19850Kč.Prosím o radu :-( v příloze zasílám komunikaci s UPC
smlouva č : 38914201
Za starý vrácený modem mi měl být nový kupovaný snížen o částku 1000Kč.jelikož na něj byl doklad s vratnou zálohou a následné platby za internet měli být osvobozeny od pronajímacího poplatku.Takto bych byl spokojený a zůstal bych nadále u společnosti UPC.
|
Tweet |
V tomto případě je rozhodné, zda spotřebitel může prokázat ústní dohodu, která zazněla v rámci hovoru. Co se týká požadovaného nedoplatku, může se jednat o úhradu za předčasné ukončení smlouvy. To by ale předpokládalo smlouvu na dobu určitou. Výše této úhrady nesmí v takovém případě přesáhnout jednu pětinu součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jednu pětinu součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Společnost má také právo na úhradu nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek. Tyto údaje musí být součástí smlouvy. Pokud by společnost vymáhala částku soudní cestou, nebo u Českého telekomunikačního úřadu, který je příslušný k rozhodování sporů týkajících se nedoplatků a výše úhrady při předčasném ukončení smlouvy (nemůže však rozhodovat o právu na úhradu nákladů spojených s koncovým zařízením) a spor by vyhrála, soud či ČTÚ by jí přiznal náhradu nákladů, ale uváděná výše nákladů neodpovídá advokátnímu tarifu. V tomto případě by také mohlo být zohledněno, že se spotřebitel pokoušel situaci řešit, ale bez reakce společnosti. Společnost, příp. její zástupce by měli být schopní vysvětlit spotřebiteli, za co přesně je předmětná částka vyúčtována, protože i v případě sporu by muselo být relevantními důkazy prokázáno, že nárok vznikl.
Případ jsme dořešili 11.3.2015, kdy jsme klienta vyrozuměli v rámci reklamace z 5.3.2015.
Jednalo se o vyúčtování a prodej modemu, kdy klient argumentoval tím, že za původní modem, který jsme před prodejem pronajímali, nám zaplatil zálohu ve výši 1000 Kč a z toho důvodu tedy uhradil za zakoupený nový modem o 1000 Kč méně. Vzhledem k tomu, že měl klient nedoplatky za služby, byl odpojen z důvodu dluhu.
Reklamace byla klientovi zamítnuta s tím, že žádnou zálohu za zařazení neevidujeme. Klient byl srozuměn s tím, za jaké období naší společnosti dluží za neuhrazené služby.
Klient celou dlužnou částku uhradil 15.4.2015.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl vyjádřit, eventuálně celou stížnost uzavřít.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnost se k případu vyjádřit, celou stížnost uzavíráme.