Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V 11/2022 u jsem si přes e-shop Pani Kabelkova zakoupila dvě kabelky. Zboží jsem dne 30. 11. 2022 vracela, protože se mi nelibilo. Jednalo o odstoupení od smlouvy. Zboží jsem odesílala prostřednictvím České pošty, v balíku byl kromě kabelek formlulář pro vrácení s konkatními údaji na mou osobu. Dne 7. 12 mi přišel e-mail, že zboží bylo přijato ve skladu v Mikulovicích a že bude zasláno do hlavního skladu v Polsku. Dne 15. 12. 2022 mi v e-mailu oznámili, že zboží přijali a že do 14 dnů mi budou peníze zaslány na účet. Nestalo se tak. E-shop na mé dotazy ohledně vrácení platby nereaguje. Jejich telefonní číslo je aktivní, ale nikdo hovor nepříjme. E-shop jsem záměrně kontaktovala ze své jiné e-amilové adresy a obecným dotazem na délku dodání zboží. Na tento e-mail mi během pár hodin odpověděli.
Dámská kabelka univerzální Hernan šedá HB038 - Barva: šedá
Zaslání peněz za vrácené zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Podnikatel nás informoval, že spotřebitelce již byly peníze zaslány.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, po opakovaných urgencích a po zveřejnění mé stížnosti přes dTest mi e-shop peníze za vrácecné zboží poslal. Z jejich strany nebyla dodržena 14 denní lhůta pro vrácení peněz. Z e- shopu Pani Kabelkova po předchozí negativní zkušenosti již nikdy objednávat nebudu. Eshop ostatním kupujícím nedoporučuji. Fungují dobře pouze tehdy, pokud zboží kupujete. Pokud však zboží vracíte, protože vám nevyhovuje nebo se vám nelíbí, mají velký problém s vrácením peněz.