Počet nahlášených stížností: | 381 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
chtěla jsem zaplatit synovi kroužek přes vytvořený QR kód společností ComGate Payments, a.s., platba byla ale zaslána na jiný účet - 2600285563/2010 se špatným variabilním číslem 607136109
Platba měla být ve prospěch Dům dětí a mládeže Duha Ústí nad Orlicí. Prosím o vrácení platby na můj účet, popřípadě kontaktování v dalším postupu.
Děkuji
S pozdravem
Evelína Luxová Gonzalez
špatně vytvořený QR kód pro platbu
Vrácení platby zpět na můj účet, popřípadě kontaktování k dalšímu postupu.
|
Tweet |
Jestliže společnost obdržela finanční prostředky spotřebitele bez právního důvodu, je povinna je navrátit. V případě, že by je zadržovala bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost je možné mimo jiné kontaktovat doporučeným dopisem na adresu sídla - Gočárova třída 1754/48b, 50002 Hradec Králové.
Zároveň je možné kontaktovat banku, která by následně mohla mít možnost zkontaktovat majitele druhého účtu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den, paní Gonzalez,
spojte se, prosím, s naší podporou (podpora@comgate.cz; 228 224 267), platbu s Vámi dohledají a zjistí její stav.
S přáním hezkého dne
Jana, Comgate
Žádáme spotřebitelku, aby se vyjádřila k vývoji případu, popř. stížnost uzavřela. Děkujeme stranám za součinnost.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.