Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
5.5.2022 jsem zakoupil automobil v AAAAuto za cenu cca. 850.000,- po pár týdnu ježdění přišla první závada auto nešlo nastartovat bylo odvezeno do autorizovaného servisu Volvo kde byla zjištěna závada zámku reklamaci mi v AAAAuto zamítli s odůvodněním běžného opotřebení. Automobil jsem nechal opravit na své náklady cca 8.000,-
Další porucha přišla přibližně 3 měsíce od koupi automobilu.
Auto začalo dělat divné zvuky v motoru. ihned jsem automobil odstavil zavolal odtahovou službu a nechal automobil odvézt znovu do autorizovaného servisu Volvo kde byla zjištěna závada přidření ojničního ložiska z důvodu malého množství oleje v motoru.
Automobil byl servisován pouze v autorizovaném servisu Volvo. Další servisní kontrolu a výměnu oleje jsem nepromeškal. Servisní knížka je vyplněna pouze z Volva kde vše sedí obvolával jsem servisy kde bylo auto servisováno.
Automobil má měrku oleje pouze elektronickou přes čidlo! Ruční měrka v tomto motoru není!
Automobil mi celou dobu ukazuje správné množství oleje v motoru i když byla olejová vana demontována v autorizovaném servisu což znamená že je olejové čidlo vadné a neukazuje správné množství oleje.
Vše mám doložené písemně i foto ze servisu.
Nechal jsem si nechal vypracovat znalecký posudek kde je taky vše zdokumentováno a jasně řečeno že se jedna o vadu skrytou kterou jsem nemohl při koupi odhalit a taky je zdokumentované olejové čidlo které ukazuje že je v motoru olej i když je demontovaná olejová vana což znamená že čidlo není v oleji.
Autorizovaný servis i znalec se nezávazně na sobě shodli jako řešení výměnu motoru
Nový motor cca 300.000,- bez práce.
Autobazar reklamaci několikrát zamítl s odůvodněním že v automobilu byla vymazána řidiči jednotka po poruše vozidla (i když reklamuji poruchu motoru co zapříčinilo vadné olejové čidlo)
Před tím než si odvezlo AAAAuto automobil k sobě na prozkoumání byl automobil celou dobu pouze v autorizovaném servisu Volvo kde vymazání řidiči jednotky odmítají a půjde přes podporu zjistit kdy kdo mazal řidiči jednotku pokud tedy byla opravdu vymazána a nejsou to jen jejich nějaké tahy jak oni umí.
Na celý případ mám právního zástupce s kterým budeme případ podávat k soudu pokud ihned a autobazarem nenajdeme společné řešení.
Chtěl bych se jen podělit o případ s ostatními lidmi ať si dají velký pozor před tímto autobazarem popřípadě poradit kde bych ještě mohl tento případ předat. ČOI? Děkuji
Volvo XC 90
Oprava poruchy
Výměna automobilu
Sleva z koupi
Vrátit peníze
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážený pane Birvoni,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Mám informaci, že s Vámi kolegové věc řešili a že stále čekají, až jim bude Vaším právním zástupcem doručen znalecký posudek. Jakmile jej obdržíme, můžeme se jím zabývat.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření; za tímto účelem na něj stížnost přeřazujeme.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.