Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
Dobrý den,
v internetovém obchodě "balando.cz" jsem vytvořil 27.10.2022 objednávku číslo ** v celkové hodnotě 1765 czk. Záhy mi přišel e-mail, že je objednávka zabalena a připravena k odeslání a ihned po zaplacení bude odeslána. Okamžitě jsem zaplatil bankovním převodem, načež mi obchod potvrdil, že mu byla platba připsána na účet.
Nicméně do dnešního dne (11.1.2023) mi objednané zboží nebylo doručeno. Několikrát jsem se pokusil obchod kontaktovat přes jejich formuláře, nebo přímo přes e-mail (kontaktní telefon bohužel chybí) a opakovaně jsem dostal odpověď, že podle obchodních podmínek mají na dodání 40 pracovních dní. Je pro mě dosti nepochopitelné, že objednávka, která je podle jejich slov zabalena a připravena k odeslání není ihned odeslána, nehledě na fakt, že už je to více jak 40 pracovních dní.
Když jsem se začal zajímat více, poslali mi jakési sledovací číslo zásilky a začali mě odkazovat na Českou poštu, která si údajně zásilky nechává. Podle všech aplikací na sledování je zásilka ale neznámo kde a podle České pošty je tato zásilka sice očekávána, ale ještě u nás není. Nicméně podle celních informací je v ní stejně jen jeden předmět ze tří objednaných.
V reakci na tyto skutečnosti jsem požádal o navrácení peněz. Bez reakce.
V současnosti se mnou již "balando.cz" nekomunikuje žádnou dostupnou formou.
Sada robotických rybiček pro děti 679 kč; Reflexní samolepka na auto Rear - Blue 129 kč; Převaděč / Rozbočovač ke konzoli pro více příslušenství 899 kč.
V současnosti bych jako nejlepší řešení viděl asi navrácení peněz, jelikož zmíněné věci měl nadělovat Ježíšek pod stromečkem. Radost v dětských očích jsme nakonec viděli, neboť rybičky jsem koupil jinde.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.