Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, koncem listopadu 2022 jsem udělal 2 objednávky na eshopu www.levneji.cz. Zboží jsem vyzvedl a zaplatil. Část jsem si nechal, ale část jsem poslal ve 14ti denní lhůtě nazpět, protože mi nevyhovovalo.
7.12.2022 jsem na adresu uvedenou na vrácení zboží doporučenou poštou (zásilka DR0400775126X) vrátil část zboží z objednávky 2022022461:
NeoCube mix 6 barev – magnetická stavebnice, 216 kuliček
Kód: 5712
339 Kč
Vysavač do auta VacuumCar
Kód: 5283
699 Kč
a z objednávky 2022022564:
Mini přenosná powerbanka - Power Pod 800 mAh
Kód: 5772
239 Kč
Eshop se mnou i přes opakované emailové výzvy přestal komunikovat a žádné peníze mi neposlal.
Vrácené zboží ve 14ti denní zákonné lhůtě - nevrácené peníze od eshopu.
Splnění zákonné povinnosti - zaslání částky 1277 Kč na účet: 107-2697130217/0100.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme.