Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý deň,
chcela by som vás upozorniť na moju nemilú skúsenosť s obchodovaním na portáli Vinted. A zároveň podávam sťažnosť na nelegálnu transakciu, ktorá bola odo mňa podvodom vylákaná ako testovacia platba po prvom prihlásení do aplikácie Vinted pri editácii profilu. Malo ísť o testovanie prepojenia môjho Vinted účtu na platobný portál prostredníctvom údajov bankovej karty. Malo ísť o odoslanie skúšobnej sumy, a zároveň okamžité vrátenie späť na účet. Samozrejme ma výška sumy zarazila, ale chcela som urobiť radosť dcére, zvíťazili emócie, ktorá mi tvrdila že aplikácia je bezpečná a všetci ju používajú, a ona tiež veľmi chce predávať. Naspäť platba samozrejme neprišla, ba čo horšie, prišli opätovné požiadavky na úhradu, ktoré som už neodobrila. Vtedy som si uvedomila, že je to podvod!
V sobotu 12.11.2022 som o 15:05 hod. cez službu Dialóg operátorovi Tatrabanky, a.s. nahlásila zneužitie transakcie z môjho účtu platobnou kartou (detaily uvedené v podnete) v prospech obchodníka MEXC Estonia OU Estonia EE vo výške 290 USD.
Dúfala som, že vzhľadom na víkend a moju promptnú reakciu mi bude podvodom vylákaná suma vrátená späť na účet a nebude odoslaná tretej strane, keďže banka cez víkend platby neposiela.
Nestalo sa tak a v pondelok ste mi reakciou na podnet oznámili, že napriek môjmu podnetu aj telefonickému rozhovoru s operátorom TB opäť v pondelok cez službu Dialóg boli peniaze odoslané podvodníkovi dňa 14.11.2022 o 13:28 hod. .
K situácii došlo tak, že dcéra prvýkrát stiahla aplikáciu Vinted, a chcela cez ňu predať šaty. Dosť rýchlo po nahratí prvých kúskov šiat sme dostali pár správ o záujme o niektoré. Dcéra veľmi chcela mamke pomôcť šaty predať, preto sa hneď aktívne zapojila do ich čítania. Ako som spomínala operátorovi, k tejto nešťastnej transakcii dopomohla prílišná aktivita mojej dcéry, ktorá mi tvrdila že aplikácia Vinted je bezpečná, ona ju pozná, a tak sa tam platí...a ja pri mojej vyťaženosti som jej žiaľ verila.
Podala som sťažnosť aj na postup banky, zatiaľ je otvorená v riešení.
Celý zlý na tom je fakt, že v reklame lákate klientov na využívanie noviniek, ktoré nie sú kyberneticky bezpečné.
V prílohe prikladám prepis konverzácie, ktorú sa mi podarilo nájsť v prehliadači od obchodníka.
S pozdravom,
Daniela Onofrejová
Príloha: Conversation Transcript
dpd-sk.recieved24.online
avatar
bot: My first chatbot Nov 12, 2022, 4:55 pm
Ahoj
podvodom vylákaná suma 290 USD
Samozrejme ako každý poškodený klient žiadam o pomoc pri vrátení peňazí späť na môj účet v Tatrabanke vo výške podvodom vylákanej sumy v hodnote 290, USD.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V tomto případě se ale mohlo jednat o podvod ze strany prodávajícího/kupujícího, kterým je jiný člověk. Může se jednat o podobný případ jako v uvedeném článku (zde: https://www.dtest.cz/clanek-9669/facebook-marketplace-raj-podvodniku). V takovém případě je vhodné se obrátit na PČR.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.