Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Děkuji za vaši zprávu. Jsem starší osoba, ale myslím si, že když někdo zamítne reklamaci, tak by měl toto zboží u kterého tuto reklamaci zamítl poslat zpět tomu, kdo ji reklamoval a ne, že si nechá peníze i zboží. Nevidím důvod proč by měli mít peníze + moje zboží. To se mě zdá nějaké divné. Můžete mě prosím ještě nějak pomoci, abych brusku dostala zpět? Je funkční na baterie-- do zásuvky neuznali reklamaci a jsou k ní i náhradní kotouče na broušení pat, které jsem dokupovala. Tak nevidím důvod proč si ji mají nechat a nevrátit mě ji zpět, abych ji z části mohla používat. Nemám peněz na vyhazování, abych neměla ani peníze ani zboží. Toto se mě zdá nefér a okradení zákazníka . Děkuji za ochotu a laskavost. Omlouvám se vám za obtěžování, ale jsem zklamaná jejich jednáním, že okrádají občany. Děkuji . Budínová
USB bruska na paty Ped Egg+ EXTRA hlavice navíc za 169kč + jsem dokupovala 2x2 hlavice náhradní - celková částka i s poštou činní 434kč. Výrobní číslo + číslo modelu nevím a neviděla jsem ho, vše bylo z umělé hmoty- omlouvám se , netušila jsem, že to budu potřebovat, obal jsem posílala na žádost prodejce na reklamaci.
Požaduji vrácení zboží včetně náhradních brusek, které jsem si k brusce dokupovala.
|
Tweet |
Zamítnutá reklamace je již řešena ve stížnosti ID 60120.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud spotřebitelka nechce od smlouvy odstoupit ale chtěla by vadné zboží vrátit, měla by podnikatele k tomuto jednání vyzvat.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.