Společnost


ENDYSI GYNAKAS SA (Badoo Luxury Clothing)

Počet nahlášených stížností:135
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63920Podvodné jednání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2023, před rokem

Olivie Tichá

Znění stížnosti

Objednala jsem si bundu v hodnotě 1.300,-Kč, přišla mi úplně jiná, otřesná v hodnotě 0,-Kč, trčely z ní nitě, díry, atd. Hodnotím jako podvodný obchod.


Produkt

Balík č. 96425217011- přes Gls, objednávka XZN00002859


Požadované řešení

Požaduji vrátit peníze, obchod nekomunikuje.Uvedený e-mail na ně je fathhstore@163.com


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2023 12:43, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Jako sídlo společnosti Badoo Trading Limited jsme dohledali adresu: 13 Hawley Crescent, London NW1 8NP, Velká Británie.

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Podle § 2169 platí, že má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Spojeném království), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2023 10:41, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2023 14:59, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:

"Dobrý den, podávala jsem zde stížnost na Badoo Trading Limited, publikovanou zde 12.01.2023- ohledně dodání jiného zboží, dnes mi byly vráceny peníze tímto obchodníkem v plné výši na můj účet.Moc děkuji za Vaši pomoc a spolupráci.Komunikovala jsem zřejmě s jejich zákaznickým servisem na e-mailu:complaint_zp021@163.com a po cca jednom měsíci mi skutečně vrátili celou částku. Možná by tato moje zkušennost mohla pomoci i ostatním. Komunikovala jsem s nimi v AJ. Ještě jednou moc děkuji a jsem s pozdravem."

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.