Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den, někdy ke konci prosince jsem se uskutečnila 2 obchody kdy vše proběhlo v pořádku peníze přišli na Vinted účet. Bohužel dosud nemám ve Vinted peněžence převedenou částku, odkazuje na společnost Adyen která ověřuje moje totožnost od 15.12.2022 a stále Vinted čeká na její odpověď bez tohoto nelze peníze vyplatit na můj osobní. Podpora dokola rika návody které nic řeší. Prý cestovní pas nestačí, tak jsem jim tam nahrála i pobytovou kartu. Byla jsem ochotna jim poskytnout dalsi údaje pro ověření co po me chtěli ale tam nemají možnost kam to nahrávat. A pořad žádná odpověď od Adyen(platební zprostředkovatel) Vintedu.Dluží me momentálně 24,851 korun. Nyní jsem v situaci, že nemám ani peníze ani věci co jsem prodala a jsou u spokojených zákazníků. Prosím o pomoc.
Najít vyšší vedení než podpora, domluvit se snimi. Vrátit mi peníze. A řešit toho jejich platebních zprostředkovatele samostatné.
|
Tweet |
Společnost si v obchodních podmínkách nestanovila lhůtu na prověření identity zákazníka, což znamená, že by tak mělo být učiněno v přiměřené lhůtě.
Pokud by přiměřená lhůta k ověření totožnosti uběhla a spotřebitelce by peněžní prostředky nebyly vráceny, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.