Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63936Zavřené dítě ve dveřích vlakové soupravy, vlak se rozjel a nezastavil

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2023, před rokem

Kateřina Pavlíčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes 12. 1. 2023 ve vlaku z Opavy východ do Ostravy-Svinov s odjezdem v 11:42 bylo při vystupování ve stanici Lhota u Opavy jedno dítě ve věku 8 let zavřeno dveřmi vlakové soupravy. Další děti a já (učitelka ZŠ) jsme zůstali ve vlaku a tento se následně rozjel. Popis události: Byla vypravena stará vlaková souprava. Během jízdy mezi Opavou východ a Lhotou u Opavy jsme byli maldým mužem - průvodčím, zkontrolováni já, moje kolegyně a 26 dětí ve věku 6-9 let. Při vystupování bylo 8 leté dítě dveřmi přivřeno za aktovku, ozval se signalizační tón, snažila jsem se dveře držet rukou, ale to se mi nepodařilo, dveře se zavřely, zmáčkla jsem tlačítko pro otevření na dveřích staré soupravy a dveře začaly vydávat signál, svítila červená signalizace na dveřích i nad nimi se symbolem dveří, dítě aktovku násilím vyškublo (naštěstí!!!) a vlak se rozjel. Já a další dvě děti jsme zůstali uvězněni ve vlaku a museli jsme pokračovat v jízdě na další zastávku (Háj ve Slezsku). V Háji ve Slezsku jsem kontaktovala průvodčího (nezjistila jsem jeho služební číslo, neboť nám přijížděl vlak v protisměru, abychom se dostali zpět do naší stanice) a sdělila mu, co se stalo, řelk, že byl venku a viděl, že nikdo nevystupuje, to však nebyla pravda!!! Tato situace se na této trati a na této zastávce nestala poprvé. Je obvyklé, že průvodčí pískají i pokud cestující vystupují. Stává se ale také, že průvodčí na této zastávce vůbec nevystoupí ven a dveře začnou vydávat signál a začnou se zavírat, i když jsou lidé a děti ve dveřích - to opravdu opakovaně! V zastávce Lhota u Opavy sídlí základní škola, kterou navštěvují děti z Opavy. Denně se takto přepravuje cca 70 osob tam a 70 osob zpět. Někdy i vícekrát, neboť jsou v Opavě mimoškolní aktivity a děti se přepravují častěji. Tato dnešní událost by si zasoužila podání trestního oznámení, protože byl ohrožen život dítěte, jsem tím stále silně zasažena a přemýšlím, jak dále postupovat. Prosím o řešení této situace a o vaše stanovisko, abych se mohla rozhodnout, co s tím dále dělat. Chápu, že jsou průvodčí stresováni časovou dotací pro výstup a nástup ve všech zastávkách na trati, toto by ale nemělo ohrožovat život dětí, ale i starých či handicapovaných lidí, kteří nastupují a vystupují v sedě na schodech... Soupravy na této trati mají velmi časo pokažené dveře a lidé a děti obzvlášť si s touto situací nedokáží poradit. Kateřina Pavlíčková


Požadované řešení

Prosím o větší časovou dotaci pro výstup i nástup ve stanici Lhota u Opavy, protože nastupuje i vystupuje velká skupina dětí, které jsou pomalejší, než zdravý dospělý jedinec. Prosím o bezbarierový přístup do vlaku na této trati. Prosím o funkční dveře ve starších soupravách!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2023 07:47, před rokem

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.