Společnost


Alpha Internet Services GmbH

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63943Neoprávněně naúčtovaný poplatek a vymáhání dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2023, před rokem

Tomáš Hodl

Znění stížnosti

Dobrý den,
1.1.2022 jsem zakoupil členství ve společnosti 50slove na 12 měsíců a zaplatil 5398,80 Kč. Tímto jsem to považoval za ukončené. Bohužel jsem nezaregistroval nutnost vypovědět členství 8 týdnů před jeho koncem, samozřejmě moje hloupá chyba.
Koncem prvního lednového týdne 2023 mně společnost 50slove napsala mail, že se jim nepodařilo strhnout poslední poplatek za členství v celkové výši 10.798,80 Kč za 1 obnovení + manipulační poplatek 750 Kč, celkem 11.548,80 Kč. V podstatě dvojnásobek poplatku + manipulační poplatek. V mailu zazněla i výhrůžka o zapojení inkasní agentury.
Napsal jsem na jejich zákaznickou podporu@50slove, že tomu nerozumím a že určitě skončím, samozřejmě bez odezvy. Celý poplatek 11.548,80 jsem z obavy před vymáháním dluhu zaplatil. I poté mně přišel mail o nepodařeném stržení poplatku, napsal jsem na zákaznickou podporu o uhrazení a zde najednou odpověděli s požadavkem o zaslání potvrzení. Na to jsem již nereagoval.
Dnes jsem náhodou našel Vaše stránky a tak bych vás rád touto formou požádal o pomoc. Rád bych dostal minimálně 1 navýšený poplatek a také bych vás rád požádal o pomoc s ukončením členství v 50slove, určitě budou problémy. Předpokládám, že není nutné faxem (už ho snad nikdo nemá), že by mohla stačit doporučená výpověď? Doufám, že v češtině.
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Hodl


Produkt

zaplacena částka 5398,80 Kč. Datum zaúčtování 2.1.2022, datum transakce 1.1.2022, místo transakce 50slove.cz AIS GmbH AT, platba kartou, ID transakce 952091420020000004339761


Požadované řešení

Žádám společnost 50slove o vrácení částky 5398,80 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2023 12:49, před rokem

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. Výpověď musí být dle obchodních podmínek společnosti provedena faxem (dle našeho názoru v současné době postačí doporučený dopis s dodejkou). Adresa společnosti: Alpha Internet Services GmbH, Landstraßer Hauptstraße 71/2, 1030 Wien, Austria

Fax: +43 (0) 512 2191 00665

Zrušení musí obsahovat následující informace pro identifikaci uživatele: e-mailovou adresu (se kterou se uživatel zaregistroval) a uživatelské jméno. Měla by obsahovat také následující informace: jméno a příjmení, adresa, důvod ukončení. Výpověď musí být osobně podepsána. Veškeré zrušení bude písemně potvrzeno operátorem na e-mailovou adresu dané při registraci. V případě pochybností musí účastník prokázat, že poslal výpověď nebo obdržel potvrzení o ukončení.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží (v tomto případě by se jednalo o prokázání bezdůvodného obohacení ve výši platby za roční členství), může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Rakousku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2023 11:20, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 09:44, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.