Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Na stránce www.zhavyflirt.cz jsem se zdarma registroval 21.12 2022 a poté jsem si 5.1.2023 chtěl zaplatit jejich VIP členství. Použil jsem platbu kartou, kterou jedinou nabízejí, platba neproběhla a nebyla dokončena. Tak jsem informoval jejich support a chtěl jsem jinou metodu k zaplacení, nabídli mi platbu Eurech v SEPA a že jinou nemají. Nic jsem pak nezaplatil, VIP členství nemám aktivní, ale paní ze supportu mi řekla, že smlouva trvá a že dlužím 647kč a jestli nezaplatím tak pohledávku předají inkasní společnosti. Na inkasní společnost mi nedají kontakt a na jejich stránkách mi platba kartou nelze provézt. Prosil jsem je ať mi dají veškeré údaje k zaplacení v Eurech, abych šel do banky a měl od nich konečně pokoj. je to neskutečná šíkana a opravdu nevím co mám dělat. Smlouvu jsem zřejmně dle jejich návodu ukončil, musel jsem si vytisknout, naskenovat dokument Cancellation a poslat na adresu support@mycustomercare.ch. Nevím jak je to v evropské unii možné, že může společnost takovýmto způsobem občany psychicky šikanovat a okrádat.
S Zachrla
Smlouvu jsem zřejmně dle jejich návodu ukončil, musel jsem si vytisknout, naskenovat dokument Cancellation a poslat na adresu support@mycustomercare.ch. Požadují pohledávku, kterou nevím způsobem mám zaplatit.
|
Tweet |
Pokud jde o smlouvu o placeném "VIP členství" uzavřenou mezi spotřebitelem a společností, může spotřebitel od této smlouvy odstoupit bez udání důvodu zásadně do 14 dnů od jejího uzavření (§ 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V takovém případě má společnost povinnost vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj obdržela (s výjimkou upravenou v § 1834 občanského zákoníku).
Pokud lhůta marně uplynula, je možné vztah ukončit výpovědí, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Dle obchodních podmínek společnosti je výpověď smlouvy účinná pouze tehdy, je-li zasláno výslovné písemné prohlášení (e-mailem support@mycustomercare.ch nebo poštou). Spotřebitel je ve výpovědi povinen uvést své celé jméno, využitou seznamovací stránku, svou e-mailovou adresu použitou k registraci a své uživatelské jméno. Kromě toho může spotřebitel výpověď učinit i prostřednictvím formuláře pro ukončení smlouvy (dostupný z: https://www.ceskybdsmklub.com/pdf/cancellation.pdf).
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, možném vzniku dalších účtů na jiných portálech, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Pokud by společnost žádala po řádné výpovědi zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.