Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:389
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 137 stížnostech.

#63953Reklamace postupu nedodání slíbeného produktu a chybného účtování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2023, před 2 lety

Václav Grabmuller

Znění stížnosti

Jmenuji se Václav Grabmuller a jsem Vaším dlouholoetým zákazníkem na odběr produktu 3 omega, který ročně prodlužuji.
Na základě Vaší nabídky z 13.9.2022 na další produkt (silnějsí 3 omega Foirte) jsem se s Vaší pracovnicí dohodl, že mám o tento nový produkt zájem (zároveň jsem si vybral i nabízený dárek) a dohodl se s ní, že původní produkt odeberu (do dubna 2023) a nebudu dále smlouvu obnovovat a od září 2022 budu odebírat nový produkt. Vystavil jsem proto nový trvalý příkaz s těmito údaji: **
Považoval jsem záležitost za dojednanou a plněnou, nevěnoval jí žádnou pozornost, ale od prosince 2022 mám s Vaším odděleními info a účtárnou následující problémy:

1) začátkem prosince 2022 jsem dostal Vaše písemné Upozornění č. 1 datované 29.11.2022 za neuhrazenou fakturu za roční zásobu OmegaMarine Premium, splátka č. 7 původní splatnosti 19.11.22 (proto se domnívám, že se jedná o původní produkt) s fakturou č. ** na částku 234 Kč, obsahující původní částku 199 Kč zvýšenou o administrativní poplatek za zaslání upomínky č. 1 ve výši 35 Kč (navíc vzájemně neodsouhlasený a tudíž i irrelevantní) s termínem její splatnosti do 13.12.2022..
Na tuto upomínku jsem reagoval tak, že jsem zavolal na v upomínce uvedený telefonický kontakt infolinky č. 380070922 a projednal
- obsah upomínky a smluvní stav existujících 2 objednávek dne 6.12.2022 s paní ŠM, kdy jsem jí vysvětlil situaci s odběrem 2 produktů, původního OmegaMarine Premium s ukončením 04/2023 a novým OmegaMarine Forte, přičemž jsem až v prosinci zjistil, že jsem tento produkt ani vybraný dárek dosud neobdržel a všechny splátky jsou prokazatelně a ověřené kontrolou výpisů mých obou výše uvedených účtů ve prospěch Vaší společnosti podle trvalých příkazů hrazeny, paní M mi slíbila, že podle ss. spáruje příslušné faktury a platby, vše prověří, abych nic neplatil, reklamaci za nedodání nového produktu včetně dárku předá České poště a dá mi vědět výsledek
- protože jsem žádnou informaci nedostal, dne 20.12.2022 jsem opět zavolal na uvedenou infolinku a jednal s paní RN s tím, že jsem jí musel zopakovat vše výše uvedené s tím, že mi sdělila, že reklamace není dosud vyřízená (je pravda, že o nedodání jste se od mne dozvěděli až 6.12.22 a lhůta na vyřízení reklamace je 30 dnů), vyjádřila však údiv proč hradím 2. produkt, když ho nemám s tím, že mám platby okamžitě zastavit a dohodli jsme se na jejich bezodkladném vrácení na můj účet, ze kterého jsou poukazovány, o výsledku spárování plateb a pravidelných úhradách mi nic však nebyla schopná sdělit
- na základě tohoto jednání jsem zrušil trvalý příkaz na platby z mého účtu ** s tím, že na Váš účet byly za rok 2022 poukázány 4 úhrady září-prosinec v celkové výši 796 Kč
2) dne 28.12.2022 jsem dostal od Vás další Upozornění č. 1 datované 22.12.2022 s předmětem neuhrazeného administrativního poplatku za zaslání upomínky č. 1 a neuhrazených celkem 3 faktur na nepecifikovaný produkt (podle ss. uvedeném na složence č. ** se domnívám, že se jedná o nový, nedodaný a dohodou s Vaší pracovnicí z 20.12.2022 zrušený produkt, kdy je uvedeno jen splátka 2 a 3) celkem na 632 Kč se splatností do 9.1.2023.
- s ohledem na projednávání výše popsané jsem byl velmi nepříjemně překvapen a proto jsem zavolal dne 29.12.2022 na v upomínce uvedený telefonický kontakt infolinky č. 380070922 a tentokráte s paní VV projednal celý případ a vše ji znovu opakoval a trval na vysvětlení Vaší neschopnosti nebo neochotě provádět kontrolu a ověření řádného spárování a přiřazení k příslušných produktů mnou prováděných plateb podle ss. a navíc i z různých účtů, nezaslání příslušného vysvětlení, neprovedení dojednané změny (zrušení objednávky dodávek z 13.9.22 a příkazu plateb z mého účtu ** z 20.12.22) a vrácení neoprávněně držené úhrady
- nerad musím zdůraznit, že až po mém upozornění, že si telefonický rozhovor nahrávám a že pokud nebude případ vyřízen, budu ho nucen předat ČOI, se paní V začala chovat velmi vstřícně a slíbila splnění dříve učiněných příslibů (vyřízení reklamace na nedodání nového produktu, vrácení 4 uhrazených plateb a zaslání vysvětlení nespárování plateb a zasílaných neoprávněných upomínek). Tím jsem považoval celou záležitost za uzavřenou.
3) bohužel dne 10.1.2023 jsem opět od Vás obdržel další další Upozornění č. 1, tentokráte datované 10.1.2023 s předmětem neuhrazeného administrativního poplatku za zaslání upomínky č. 1 a neuhrazenou fakturou č. 4 na nepecifikovaný produkt (podle ss. uvedeném na složence č. ** se domnívám, že se jedná o nový, nedodaný a dohodou z 20.12.2022 zrušený produkt) celkem na 234 Kč se splatností do 24.1.2023.
- touto upomínkou je zároveň potvrzeno mně nezaslané spárování provedených plateb, nezaslání příslušné informace (s očekávanou oprávněnou omluvou), neoprávněnost na ní uváděného požadavku úhrady administrativního poplatku za zaslání nespecifikované a irrelevantní upomínky č. 1, nevyřízení reklamace a nevrácení Vámi neoorávněně zadržovaných 4 plateb ss. **
- nechápu, proč informace pracovnic z infolinky nejsou přeneseny na oddělení obchodu a účtárny a pokud jsou přeneseny, proč nejsou vyřízeny
Ing. Václav Grabmuller


Produkt

viz popis stížnosti


Požadované řešení

viz popis stížnosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2023 09:06, před 2 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží, za které spotřebitel zaplatil kupní cenu. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzve, má spotřebitel právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud společnost žádá zaplacení údajné dlužné částky, ale spotřebitel si je jistý, že částka byla řádně zaplacena, nemá povinnost ji platit znovu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.1.2023 13:03, před rokem

Vážený pane Grabmüllere,

děkujeme Vám za zaslaný podnět. Celou věc jsme prověřili a rádi bychom Vás informovali, že vzhledem k Vašemu prohlášení, že jste roční produkt OmegaMarine PREMIUM neobdržel, byla podána reklamace na doručení u České pošty. Tato nám sdělila výsledek reklamace a sice, že ji vyhodnocuje jako nedůvodnou, protože zásilka dle pošty byla doručena 13.9.2022. Proto jsme učinili také druhý reklamační krok a podali jsme druhou reklamaci na převzetí, tj. kdo zásilku převzal. Výsledek této reklamace od České pošt k dispozici zatím nemáme. Vzhledem k tomu, že nemáte svůj produkt stále doma a věc již řešíme delší dobu, související pohledávku jsme kompletně vystornovali a zároveň Vám zasíláme roční balení produktu OmegaMarine PREMIUM a dárek ve formě kuchyňského náčiní zcela zdarma. Balení obdržíte začátkem příštího týdne.
Omlouváme se za způsobené potíže.

S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2023 23:29, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 16:11, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.