Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 14.11.objednáno zboží, zaplaceno, po dvou měsících stále nedoručeno.
Firma nereagovala na můj dotaz ohledně pohledávky, zasílá jen automatické nic neříkající odpovědi. Na lince pro zákazníky neexistuje možnost operátora.
Chci od firmy přesné vyjádření, zda zboží dodá či mi vrátí peníze.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená zákaznice,
po kontrole stavu objednávky jsme zjistili, že došlo k ztrátě zboží během přepravy.
Rádi bychom Vás požádali o kontaktování nás prostřednictvím e-mailu na adrese podpora@urbantrend.cz, abychom mohli situaci co nejdříve vyřešit a dohodnout se na náhradě celé částky za Vaši objednávku.
Velmi se omlouváme za jakékoli nepříjemnosti, které tato situace může způsobit, a budeme se snažit co nejrychleji a nejefektivněji situaci vyřešit.
S pozdravem,
tým UrbanTrend
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Firma se ozvala mailem. Potvrdila jsem požadavek vrácení peněz za nedodané zboží. Obdržela jsem odpověď, že můj požadavek byl schválen a společnost má 30 dnů na zaslání peněz na můj účet. Nyní čekám, zda bude částka opravdu vrácena.
Dobrý den,
objednávku jsme řádně překontrolovali a tímto potvrzujeme, že částka za zboží byla již vrácena na účet zákazníka. Pokud by něco nebylo v pořádku, prosíme zákazníka o kontaktování na podpora@urbantrend.cz.
Děkujeme za pochopení.
Tým UrbanTrend.cz
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného vyjádření společnosti, resp. o uzavření stížnosti s dosažením smíru. Děkujeme za součinnost.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení peněžních prostředků spotřebiteli) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.