Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 1.1.2023 jsem na eshopu Mall.cz zakoupila zboží za více než 3.300 Kč. Objednávka měla dorazit 2.1., druhý den mi přišel omluvný email s tím, že může dojít ke zdržení objednávky. Následující den, tedy 3.1. mi přišel email od WeDo, jež převzal zboží do přepravy. Do středy 5.1. se tak bohužel nestalo a já se tak začala pídit, kde je problém. Nejprve jsem kontaktovala dopravce, kde mi bylo řečeno, že je zásilka rozdělena do dvou balíčků, oni zatím obdrželi pouze jeden a tudíž jej nedoručují.
Obrátila jsem se tedy na zákaznickou linku Mall.cz, zde mi paní tvrdila, že je objednávka pouze v jednom balíčku a chyba je tak na straně dopravce. Po naléhání si šla informaci ověřit a po několika minutých přišla s tím, že je zásilka opravdu rozdělená a že mám počkat.
V pátek 6.1. jsem volala znovu. Paní mi slíbila, že situaci prověří, spojí se s dopravou a určitě se mi ozve.
Jelikož se nikdo neozval, volala jsem znovu 8.1., bylo mi řečeno, že se čeká na vyjádření z dopravy a mám počkat.
11.1. jsem na linku volala naposledy. Zpětná vazba od dopravy stále není. Storno objednávky nyní nelze. Paní vše prověří a do pátku 13.1. se mi ozve a navrhne řešení situace.
Vzhledem k tomu, že je linka v provozu do 20:00, je mi jasné, že se mi opět nikdo neozve. Jedná se již o dvoutýdenní zpoždění objednávky, ze strany eshopu je komunikace nulová, evidentně nefunguje ani jejich interní komunikace.
Již dva týdny čekám na zboží v nemalé hodnotě, část je již u dopravce, který nechce zásilku doručit nekompletní, Mall.cz netuší, kde je zbytek zásilky. Je to tedy patová situace.
Žádám o co nejrychlejší doručení alespoň té části zboží, která je u dopravce.
U problémové zásilky, která se z nepochopitelných důvodů zdržela u Mall.cz, žádám rychlé doručení případně storno objednávky a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den. Velice se omlouvám za komplikace s Vaší objednávkou. Po prověření bylo zjištěno, že část Vaší objednávky nebyla fyzicky předána přepravci. Spojíme se s Vámi a domluvíme se na co nejrychlejším dořešení. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Dobrý den,
Děkuji za Vaši reakci. Bohužel to pro mě není žádná novinka. Informaci o tom, že byla přepravci předána pouze část zásilky mám od společnosti WeDo potvrzenou již od 4.1.2023.
Od této doby jsem Vás několikrát kontaktovala, nicméně nikdo z Vaší společnosti nebyl schopen dát pokyn k tomu, aby byl zbývající balíček odeslán.
Velmi bych ocenila, kdyby bylo zboží dodáno ještě do konce tohoto týdne. I tak už se jedná o téměř třítýdenní zdržení.
Předem Vám děkuji za rychlé řešení situace.
Dobrý den. Naší společností jste byla kontaktována a domluvili jsme se na vytvoření nové objednávky. Věřím, že již bude doručena bez komplikací. Přeji hezký den. S pozdravem Jana
overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Chtěla bych Vám alespoň touto cestou moc poděkovat. Společnost jsem sama několikrát sama kontaktovala, bohužel bez výsledku, pouze jsem slyšela omluvy a sliby. Od doby co jsem se obrátila na vasestiznosti.cz jsem měla zboží do 5 dnů doma a záležitost se tak konečně mohla uzavřít.
Moc děkuji a prosím, pokračujte v tom, co děláte. Má to smysl!