Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#63996Dodání rozbitého televizoru - neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2023, před 2 lety

Lukáš Urban

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 4.11.2022 jsem u CZC koupit televizi jako vánoční dárek. Televizi jsem si vyzvednul na prodejně a odvezl domů. Televizi jsem nesl sám jelikož velikostně ani váhově nebyl problém si televizi převzít - což mi nakonec potvrdil i prodejce při předávání, že pomoc nebude potřeba. Televizi jsem položil do kufru, kde byly sklopené sedačky tak, aby nemohlo dojít k poškození. Následně jsem televizi "schoval" do pokoje a manipuloval s ní až na Štědrý večer. Televizi jsme tedy rozbalili (rozbalování probíhalo ve dvou lidech) a vyzkoušeli až po Štědrém večeru. Při zapnutí televize se v rohu objevila prasklina známa z mobilních telefonů a displej jen probliknul. Televizi jsme tedy vrátili zpět do původního balení a čekal na první den otevření prodejny, to bylo 2.1.2023 na reklamaci zboží. Televizi si přes internet nekupuji poprvé a k žádné nevhodné manipulaci nedošlo. Takto jsem to popsal při reklamaci zboží, kde z toho vzniknul tento zápis:
Popis závady:
Televize pouze problikne ale dál se nezapne. V levém horním rohu jsou takové plamínky jako kdyby byl displej promáčknutý. Krabice je netknutá. Televize je lehká, zákazník si není vědom toho že by při manipulaci s TV za ten roh televizi chytal. Je zajímavé že zadní kryt TV je v pravém horním rohu vycvaknutý, a je jako nedocvaknutý a pohyblivý, jako kdyby bylo něco špatně z továrny. #drobné rýhy a oděrky ==#== Na pohled v levém horním rohu je vidět na displeji problém se zobrazovací plochou, dále je divné celé zadní zavření TV.
Nakonec při sepisování a ohledání televize pan prodejce přišel na vycvaknutý zadní kryt televize. Jelikož balení bylo neporušené a bezvadně zabalené nejsem schopen si představit, jak bych tuto závadu způsobil já. Rozumím prodejci, ale rád bych, aby taky někdo porozuměl mé situaci. Jak může prodejce tak lehce rozhodnout, že chyba byla na mé straně, když na prodejnu se ta televize také nějak musela dopravit.
Nemám ani televizi ani peníze, za které bych koupil televizi jinou. Nemohu tak v žádném případě tento internetový obchod doporučit dál nikomu dalšímu a svou zkušenost budu sdílet se svým okolím.
Děkuji za Vaši podporu


Produkt

TV 50" Samsung UE50AU7172, UHD, Smart, 50/2000, T2, S2, šedá


Požadované řešení

Výměna zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2023 11:50, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2023 16:03, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 12:03, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.