Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 12.1.2023 jsem koupila v hypermarketu Brno Bohunice 2 balení tablet do myčky. Pod zbožím byla cenovka 399,-Kč, bohužel jsem si nevšimla, že cenovka nepatří ke zboží, pod kterým se nacházela, a u pokladny mi namarkovali místo částky 798,-Kč (2 x 399) částku 1798,-Kč (2 x 899). Pán za pokladnou si nebyl jistý, zda se mu zboží načetlo na paragon správně a poslal mě k vyřízení na informace. Paní zde byla velmi ochotná, zašla se podívat k regálu a poté mi sdělila, že zboží, které jsem koupila bylo omylem roztažené až nad cenovku se slevou a tudíž je skutečně 1 balení za 899,-Kč.
Chtěla jsem tedy koupené tablety do myčky vrátit, nebo vyměnit za jiné tablety ve slevě, ale paní na informacích se omluvila, že mi nemůže vrátit ani peníze, ani vyměnit zboží, protože jsem platila většinu nákupu poukázkami Sodexo Pass...
Tablety do myčky Jar Platinum all in one 65 ks
Vrácení zboží i peněz.
Nebo výměna tablet za podobné tablety do myčky zn.Jar a vrácení rozdílu.
|
Tweet |
K chybně uvedené ceně:
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, v prostorách tomu určených, jak dle popisu spotřebitel učinil.
Informace o ceně by spotřebiteli měla být sdělena zřetelně při prvním kontaktu se zbožím tak, aby měl možnost se seznámit s cenou v dostatečném předstihu před jeho koupí. Podnikatel je tudíž povinen zřetelně označit zboží cenou nebo jiným vhodným způsobem zpřístupnit informaci o ceně zboží. Může tak učinit uvedením ceny přímo na baleném výrobku, v regále, formou ceníku na viditelném a přístupném místě v bezprostřední blízkosti daného zboží.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Jestliže byla uvedena cena rozdílná od ceny účtované, je prodávající povinen vrátit rozdíl v ceně.
Ke stravenkám (jestliže označení zboží bylo v pořádku):
Otázka uvedená ve stížnosti není regulována žádnými obecně závaznými právními předpisy. Její řešení tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat.
Dle dostupných informací společnost Tesco Stores ČR a.s. na stravenky a poukázky nevrací hotovost.
Domníváme se však, že by případné položky v nákupu (tablety) mělo být možné stornovat a vrátit tak spotřebiteli uplatněnou stravenku.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.