Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#64007Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2023, před 2 lety

Ivet Šilhová

Znění stížnosti

Dne 3/9 22 jsem v AAAA Auto zakoupila ojetý vůz Ford Kuga. Co mne ke koupi nejvíce ovlivnilo, byl fakt, že bylo prodejci tvrzeno, že je čerstvě po STK (6/22) a je ve velmi dobrém stavu. Po dvou měsících jsem občas začala cítit výfukové výpary uvnitř vozidla. Objednala jsem vůz do serisu, ale mezitím začlal svítit i kontrolka s oznámením Engine malfunction. V servisu udělaly kontrolu vozu a nalezly závažné závady na turbodmychadle, a zjistily, že chybí kompletně filtr prachových částic - a tato závada je neslučitelná s používáním na pozemních komunikacích. Jízda v takovém autě je navíc zdravotně závadná. Není možné, aby vůz propagovaný firmou AAA Auto byl po STK, neboť by kontrolou neprošel. Ze strany AAA Auto došlo ke klamání spotřebitele. Že celý výfukový systém je v havarijním stavu, nebylo v mé moci zjistit. Dále jsem přesvědčena, že jsem byla z mé pozice tísně,nezkušenosti, a pod značnou mentální vyškolenou obratností paní prodejkyně donucena podepsat lichvářksou smlouvu, kdy z původní hodnoty vozu 189 999, zaplatím celkově 371 464,-. Tato hodnota je ke vzájemnému poměru v hrubém nepoměru.


Produkt

Vůz FORD KUGA 2.0 TDCi, č.karos. ***, SPZ **, č. TP **


Požadované řešení

PožadujI od firmy AAA Auto výměnu vozu, za adekvátní konečné sumě, nebo žádám odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2023 12:59, před 2 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar nejspíše reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2023 16:08, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2023 20:40, před rokem

Vážená paní Šilhová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 23:25, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2023 09:43, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že autobazar nakonec reklamaci uznal. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.