Společnost


Monasis s.r.o.

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#64008Nevrácení platby ze zrušení objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2023, před 2 lety

Marta Menšíková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 25.11.2022 jsem si přes eshop uvedené společnosti objednala zahradní stůl Master ratan/sklo, cena 3180 Kč. Na stránkách bylo uvedeno, že zboží je skladem a dodání do 10 dnů. 26. 11. 2022 mi přišlo do emailu potvrzení, že stůl je rezervován na skladě. Téhož dne přišlo další potvrzení, že zboží bylo zarezervováno a do 10 - 14 dnů bude doručeno na jejich expediční sklad. 26. 11. 2022 mně přišlo do emailu potvrzení, že přijali moji platbu.
9. 12.2022 jsem odeslala dotaz, v jakém stádiu se nachází moje objednávka.
Na to mi přišla tato odpověď: "9.12.2022 se pro nás chystá auto se zbožím, ale tam už mám informaci, že zřejmě bylo dosaženo maximálního váhového limitu. Další auto nám tak bude naloženo až se toto auto vrátí což by mělo být okolo 16.12.2022. Dřívější termín dle toho co jsme zjišťovali není, protože nyní jsou auta vyjetá a v současné době bytostně chybí řidiči. Češi prostě Polsko jezdit nechtějí a nebudou a Ukrajinci co k nám jezdil nejsou, takže auta by byla ale je to tak, že pár bláznů jezdí dokola a občas musí vysadit. "

10.12. 2022 jsem objednávku zrušila a žádala jsem vrácení peněz na můj účet. Akceptování zrušení objednávky mi nepřišlo potvrzené.
15.12. 2022 jsem urgovala zrušení objednávky. 15. 12. 2022 mně přišel vygenerovaný email s potvrzením zrušení objednávky bez vysvětlení, jakým způsobem a kdy mi budou vráceny finanční prostředky.
19. 12. 2022 jsem opět poslala email s dotazem, zda tímto způsobem okrádají zákazníky. Ještě téhož dne mi přišla výhružka, že se nadále budu bavit s jeho právním oddělením. A že to, že okrádají zákazníky je bohapustá lež.
Bohužel do dnešního dne mi finanční prostředky nebyla vráceny.
Obrátila jsem se na společnost telefonicky. Jedeno telefonní číslo, které je uvedené na stránkách je vypnuté a na druhém je paní, která nic neví, nemá přístup na účet, neví, jak jsou řešeny reklamace, storna objednávek apod.


Produkt

Vzhledem k recenzím, které jsem /bohužel/ pozdě na společnost četla, nejsem první zákazník, se kterým společnost nekomunikuje, komu nedodala zboží včas a komu zadržuje peníze.


Požadované řešení

Vrácení zaplacených peněz na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2023 13:07, před 2 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Dle § 1837 písm. d) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Tato výjimka by se uplatnila v případě, že by spotřebitel při objednávce zadával zvláštní požadavky, parametry a podobně. Pokud se tak nestalo, mělo by být možné od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Monasis s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.1.2023 13:24, před 2 lety

Dobrý den, paní vůbec nechápeme oč paní Menšíkové jde, protože částka, která jí byla dlužna byla řádně a tak jak jí bylo sděleno také zaslána zpět na účet. Jako důkaz přikládáme výpis z účtu k dané transakci. Pro nás je toto vyřízené a paní Menšíková zde lže v tom, že jsme ji něco dlužni. Nevím zda chce po nás peníze 2x a uvidíme zda se neobrátíme na příslušné orgány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.1.2023 14:12, před 2 lety


Marta Menšíková

Ano, po telefonické urgenci jsem peníze obdržela na svůj účet den po termínu. Nic to nemění na tom, že komunikace s obchodníkem je obtížná, obchodník nereaguje, stále se musí urgovat, nedodrží dobu dodání zboží, kterou garantuje na webových stránkách, vymlouvá se.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.1.2023 14:39, před 2 lety

Paní Menšíková, oba dva víme, že pravda je uprostřed a rozhodně to není tak jak píšete a s tou platbou už vůbec ne. Ta byla připsána dříve než jste něco urgovala, byla připsána tak jak měla připsána být.

To, že nečtete Obchodní podmínky a přitom jste potvrdila, že jste je přečetla, což tedy je lež a při uzavření objednávky jste tedy vědomě lhala což by se s klidem dalo klasifikovat jako podvodné jednání, to bohužel není naše vina.

Nicméně když už jste vystornovala objednávku tak jak to mělo být, my to hned vyřídili a také vám vrátili vše co vám mělo být vráceno.

Tímto bych to považoval za ukončené a více bych se k tomu nevracel, my na rozdíl od Vás nemáme potřebu se po někom vozit a psát o něm polopravdy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2023 16:57, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 15:40, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.