Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Do Alzy jsem dával telefon k reklamaci. U reklamace jsem vybral, že bych chtěl nechat telefon opravit.
Po měsíci čekání mi přišel email od Alzy že mi vrací peníze na kartu, kterou byla transakce původně provedena. Tato karta a i celý účet u banky byl již asi rok a půl zrušený. Hned následující pracovní den 2.1. jsem kontaktoval společnost Alza telefonicky kde mi milá paní řekla že upozorní oddělení plateb a poprosí je aby si požádali o upřesnění účtu kam platbu poslat, to se nestalo. Do teď komunikuji s bankou a Alzou a nejsme schopni situaci dořešit.
Reklamace mobilního telefonu po úplném selhání
Ověření kam odeslat peníze v rámci reklamace.
|
Tweet |
Obecně se peněžní prostředky vrací stejným způsobem, jakým byla provedena platba za objednávku. V případě, kdy není možné peněžní prostředky vrátit stejný způsobem, jakým byla provedena platba za objednávku (např. zákazník platil v hotovosti na prodejně nebo kurýrovi, došlo k expiraci platební karty zákazníka a Alza nemá k dispozici jiné platební údaje Kupujícího), by měla Alza vyzvat spotřebitele k doplnění údajů, na který bankovní účet má peněžní prostředky zaslat.
V případě, že spotřebitel společnost informuje o tom, že chce peněžní prostředky zaslat na jiný účet, musí mu společnost vyhovět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Dobrý den, děkuji za rychlou reakci od obou stran. Jedná se o objednávku 3221368255, případně reklamace ASRE221090900.
Hezký zbytek dne,
Václav Kasan
Dobrý den, děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Dle zjištěných podrobností byla platba skutečně automaticky refundována na zdrojový účet v souladu s našimi Obchodními podmínkami. Pokud ji zákazník na svém účtu neeviduje z důvodu zrušeného účtu, bude platba "viset" u banky a nám se zpětně nevrací. V této souvislosti byl zákazníkovi zaslán refundační list, kde je uveden ARN kód. Podle tohoto kódu dokáže banka platbu dohledat a připsat ji na požadovaný účet. Jak jsme již několikrát doporučili panu Kasanovi, nyní je třeba obrátit se s potvrzením na banku.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost.
Spotřebiteli doporučujeme, aby se obrátil na banku - jestliže peníze nevrátila společnosti, bude vhodnější požadovat peníze přímo od ní.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.