Společnost


AUTODÍLY PEMA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#64024Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2023, před rokem

Pavel Hodina

Znění stížnosti

Dobrý den přesně podle bodu 3 dle stránek výše uvedené firmy jsem postupoval při nákupu zboží. Buhužel dodané zboží neodpovída specifikacím mého vozu a jsou nepoužitelné, proto jsem je chtěl reklamovat a vrátit peníze. Reklamace byla zamítnuta s tím, že již uběhla 14 denní lhůta. U prodejce je požadována montáž odborným servisem, což jsem dodržel, ale v tak krátké době nelze funkčnost vyzkoušet(termíny servisů) Žádným jiným způsobem nelze funkčnost a kompaktibilitu zboží ověřit.

bod 3 postup při nákupu zboží:
Neznáte přesné označení dílu (připravte si malý technický průkaz)
V tom případě je nutné znát přesně vaše vozidlo (značka vozu, model, motorizace, tedy obsah a výkon v kW, dále rok výroby a ideálně typ karoserie, nebo hledat dle VIN, viz bod 1). Ve stromu výrobců postupujete v postupném určování typu vozu. Zvolíte značku vozu, dále vyberete model vozidla. Výběr upřesníte zvolením správné motorizace. V momentě, kdy určíte správný vůz, zobrazí se vám strom kategorií jednotlivých náhradních dílů. V tomto okamžiku už všechny díly, které vidíte, patří ke zvolenému autu. Pokud například hledáte brzdové destičky, jednoduše pokračujete dále přes kategorie „Brzdový systém“ > „Kotoučová brzda“ > a zvolíte konkrétní brzdové destičky.

Ve chvíli, kdy naleznete požadovaný náhradní díl, vložíte jej stisknutím příslušného tlačítka do košíku.


Produkt

Snímače tlaku TMPS Continental na Hyundai Tucson 1,6 GDi 48V


Požadované řešení

vrácení peněz, nebo zaslání kompaktibilního zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2023 06:07, před rokem

Odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Reklamace:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V rámci reklamace může spotřebitel žádat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Místo výše uvedeného může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2023 13:59, před rokem

Dobrý den vážení,

mrzí mne, že je zákazník s nákupem u nás nespokojen, avšak po podrobném prozkoumání konkrétní situace jsme přesvědčeni, že jsme situaci neřešili v rozporu s jakýmkoliv zákonem nebo i dobrými mravy. Naší filosofií je vyjít zákazníkovi vstříc kdykoliv je to jen trochu možné, avšak i tento přístup má v určitých případech své hranice.

Zákazník si v tomto případě na našem eshopu sám vybral z nabízeného katalogu náhradní díl, který zakoupil. O zhruba 2 měsíce později nás kontaktoval s tím, že zakoupený díl není funkční. Je zřejmé, že jakákoliv zákonná lhůta pro případné odstoupení od smlouvy (14 dní od převzetí) již není platná.

Zákazník následně reklamoval zakoupený výrobek jako nefunkční, načež jsme situaci jako reklamaci také řešili. V rámci reklamačního procesu bylo zjištěno, že zakoupený výrobek nemá vadu. Ověřením dle zákazníkova modelu vozu (dle zákazníkem dodaného VIN jeho vozidla) bylo zjištěno, že zákazník zakoupil model zboží, který není kompatibilní s jeho vozidlem. Jak zákazník uvádí, nabízíme několik možností, jak ověřit kompatibilitu dílu před nákupem, tyto nebyly zákazníkem využity. Jím zakoupený model zboží je v katalogu uveden u jiných modelů Hyundai, jím zakoupený díl není uveden v katalogu u jím vlastněného (nebo provozovaného) modelu vozidla. Prověřili jsem rovněž, zda nemáme chybně díl zařazen v katalogu, ale ani tato skutečnost se nepotvrdila a díl je zařazen správně. Díl jako takový nemá vadu a mrzí mne zákazníkův zřejmě mylný výběr, avšak my, jako prodejce, nemůžeme nést zodpovědnost za zákazníkův chybný výběr po neomezeně dlouhou dobu, byť pokud je to možné, snažíme se zákazníkovi vždy pomoci a vyjít vstříc.

Jelikož v tomto případě uběhla od nákupu již velmi dlouhá doba, chyba na straně nás jako prodejce nebo katalogu nebyla nalezena a reklamované zboží jako takové je bezvadné, máme za to, že zamítnutí této reklamace je v pořádku.

Děkuji za pochopení. S pozdravem Autodíly PEMA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 21:11, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.3.2023 12:31, před rokem


Pavel Hodina

DOBRÝ DEN
PO PŘEČTENÍ VYJÁDŘENÍ OBCHODU UVÁDÍM, ŽE JEHO VYJÁDŘENÍ JE LŽIVÉ, NEBOĎ VÝROBEK KTERÝ JSEM NAKOUPIL V DANÉ DOBĚ BYL PRÁVĚ ZAŘEZEN V KATALOGU PRÁVĚ PRO HYUNDAI TUCSON.NECHÁPU PROČ BYCH SI KUPOVAL VÝROBEK, KTERÝ NENÍ KOMPAKTIBILNÍ S MÝM VOZEM. BOHUŽEL ANI DODAVATEL MĚ NEUPOZORNIL,ŽE TENTO VÝROBEK NENÍ PRO MŮJ VŮZ, BYŤ TO BYLO V OBJEDNÁVCE UVEDENO. ZÁVĚREM UVÁDÍM ,ŽE FIRMA KTERÁ SE PREZENTUJE TÍM JAK VYCHÁZÍ ZÁKAZNÍKŮM VSTŘÍC TEDY NEVYMĚNILA TYTO VENTILKY ZA KOMPAKTIBILNÍ A NEMUSELO SE NIC ŘEŠIT, BYLA BY TO MNOHEM VĚTŠÍ POZITIVNÍ REKLAMA PRO TENTO OBCHOD,NĚŽ SE HANDRKOVAT S MALÝM OBYČEJNÝM ZÁKAZNÍKEM, KTERÝ BUDE VŠEM OSTATNÍM SDÍLET NEGATIVNÍ REKLAMU.

HEZKÝ DEN HODINA PAVEL

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2023 09:46, před rokem

Děkujeme stranám za jejich vyjádření.

Jestliže zboží bylo označeno jako příslušenství pro daný typ vozidla, případně u něj bylo napsáno, že je kompatibilní, lze toto zboží reklamovat. Pokud tomu tak nebylo, může prodávající tuto reklamaci oprávněně zamítnout.

S ohledem na přidaná vyjádření se domníváme, že právě tento bod (zda bylo zboží označeno za příslušenství) je sporný, nicméně z naší strany nemáme možnost, jak tento fakt zpětně ověřit.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2023 16:50, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 14:12, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.