Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#64032Reklamace grafické karty Reklamace • ***

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2023, před 2 lety

Miroslav Černohorský

Znění stížnosti

Chci Vás touto cestou poprosit o radu s problémem a jak ho řešit,
18.12.2022 jsem reklamoval grafickou kartu,že nefunguje jak já a vykazuje známky poruchy vše jsem samozřejmě sepsal a odeslal na reklamaci. Po 28 dnech 14.1.2023 mě Alza informovala emailem že reklamace byla vyřešena opravou.
Při přichodu na prodejnu jsem si osobně prohledl grafickou kartu a podle předavacího protokolu byla napsána jen oprava po vzhledové stránce se s grafickou kartou evidentně nic nedělalo a ani neopravovala. Vyjádření servisu že byla karta opravená pro mě je nedostatečné info a žadal jsem více info. Grafickou kartu jsem nepřevzal a chci více informaci ze servisu protože podle fotek které mam nafocené se podle mého známého odborníka na IT absolutně nic nedělalo. Do konce reklamace zbývají 2 dny a chtěl bych Vás poprosit mám kartu vyzvednout a předat ji soudnímu znalci a zaplatit prověření opravy nebo mam žádat ALzu o výměnu zboží? Mám nárok to nějako vyřešit když jsem ještě graf.kartu nevyzvedl z reklamace? Moc prosím jak dál postupovat abych neudělal chzbu. Samotnému prodavači přišlo jednání a vyjádření servisu absolutně nedostatečné..Moc Děkuji


Produkt

Grafická karta GIGABYTE GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G,, Sériové číslo:***,,Reklamace ***


Požadované řešení

Výměna za nové zboží, případné vrácení financí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2023 16:01, před rokem

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Tím, že je karta připravena k vyzvednutí, již je reklamace vyřízena. Jestliže po opravě by u tohoto zboží reklamovaná vada stále přetrvávala, jednalo by se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a reklamace by tak nebyla vyřízena řádně. Spotřebitel by měl v takovém případě právo odstoupit od smlouvy.

Vyřízení reklamace v případě přetrvávání vady bude nutné rozporovat pomocí znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.1.2023 18:07, před rokem

Dobrý den, pane Černohorský, děkuji za Vaši zprávu. Ověřoval jsem způsob vyřízení Vaší reklamace s označením ASRE221156910, který byla vyřízená opravou. Pokud produkt nadále vykazuje závadu, ať už totožnou nebo novou, prosím Vás o předání produktu v rámci nové reklamace. Musíme však trvat na skutečnosti, že reklamace ASRE221156910 byla vyřízena řádně, tedy opravou; opak se mi nepodařilo prokázat.
Pokud byste se produkt rozhodl znovu reklamovat, prosím o uvedení co nejpodrobnějšího popisu závady nebo závad, budeme rádi například také například za přiložení odkaz na videozáznam z projevenou závadou.
Děkuji za pochopení a spolupráci.

Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2023 23:25, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.2.2023 06:20, před rokem


Miroslav Černohorský

Hodnocení: