Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 17.1.2023 jsem si vybral vozidlo MB A rok výroby 2019 najeto 140.000 Km benzin .Slečna na telefoni lince mě vozidlo prověřila ze ho opravdu mají rok výroby a cena souhlasí .Jediné ze vozidlo není černé jak je na fotce ale stříbrné .Za to se omluvila.Nechal jsme si vozidlo rezervovat a koupit letenku .Momentálně pracuji ve Švýcarsku.Za asi 1/2 hodiny mě volali ze mají chybu v inzerci a vozidlo je rok výroby 2004.Já říkám ze mám koupenou letenku co s tím uděláme ? Oni ze mě můžou nabídnou jiné vozidlo .Já říkám ze chci podobné rok výroby a cenu .To prý bohužel nemají a žádnou kompenzaci mě nedají .Vozidlo inzeruji dal i když ho nemají a mě to stalo 10.tis Kč které mě nikdo nezaplatí .Jedna se o podvod na zákazníky a delaji to porat nikdo s tím nic nedělá.Co mužu dělat ? Dekuji Vorlicek
Mercedes Benz A
Pokutu několik milionu nebo odebrání licence na prodej .
|
Tweet |
Podle popisu vzniklé situace by se mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně dostupnosti, povahy, provedení, složení, výrobního postupu, data výroby nebo poskytnutí, způsobilosti k určenému účelu, použitelnosti, množství, zeměpisného či obchodního původu, jakož i podrobnějšího vytčení a dalších znaků zboží nebo služeb včetně předpokládaných výsledků použití nebo výsledků a podstatných znaků provedených zkoušek či prověrek, ceny nebo způsobu jejího určení, podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje, a povahy, vlastností a práv zadavatele reklamy, jako jsou zejména jeho totožnost, majetek, odborná způsobilost, jeho práva duševního vlastnictví nebo jeho vyznamenání a pocty.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
stěžovatel neříká úplný příběh. Hned při prvním kontaktu s operátorem si vyžádal VIN vozidla, které mu operátorka zaslala. Jako bývalý provozovatel autobazaru si pan Vorlíček s největší pravděpodobností vozidlo přes zaslané VIN prověřil a tím zjistil skutečný rok výroby. Zároveň proběhl během 30 minut druhý telefonát ze strany naší společnosti, kde bylo panu Vorlíčkovi sděleno, že skutečný rok výroby je 2004. Panu Vorlíčkovi bylo vysvětleno, že se bohužel jedná o chybu zápisu do systému a tato chyba je opravena. Není ani pravdou, že by si pan Vorlíček během těchto 30 minut kupoval letenku ze Švýcarska, neboť v této době už pobýval v ČR.
Je mi líto, že došlo z naší strany k chybě v zápisu roku výroby. Zároveň vyzýváme pana Vorlíčka, aby dále nešířil zavádějící informace a tím poškozoval naši společnost.
Filip Kučera za společnost AutoESA a.s
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.