Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Vážení,
můj starý a nemocný otec podepsal smlouvu na dodávky plynu se společností Energie na doma s.r.o., kterou převzala podvodná společnost ELGAS Energy, s.r.o.. Původní smlouva byla bohužel sepsána na dobu určitou s platností do roku 2028. Nicméně po všech útrapách a snaze vymanit se ze špatně uzavřené smlouvy se nám to nedaří. Bez toho, aby můj otec byl písemně upozorněn na zvyšování měsíčních záloh (hrazeno prostřednictvím SIPO) si ELGAS navýšil zálohy na 31.100 Kč/měsíčně (právě v SIPO). Na radu právníka jsme je upozornili písemně a odstoupili od smlouvy a dále hradili původní zálohy ve výši 8000 Kč/měsíčně. Opětovně bez jakéhokoliv upozornění byl odejmut plynoměr a došlo k přerušení dodávek plynu (11/2022). Od té doby se marně snažíme společnost kontaktovat. Když se dovoláme, tak pouze lžou, že výpověď přijali a již odeslali konečné vyúčtování (tvrzeno od 5.12.2022). Do této chvíle jsme však neobdrželi žádné konečné vyúčtování, v SIPO stále nárokují měsíční zálohu 31.100 Kč a pokud již telefon vezmou, tak nám jej ihned položí.
ERÚ na náš podnět nekoná, neřeší daný problém. Odpojené odběrní místo - rodinný dům je nevytápěn, vznikají nám neskonalé škody a nový dodavatel plynu nás odmítá připojit, pokud nebude mít konečné vyjádření od společnosti ELGAS Energy.
Celá záležitost je velice smutná a nemá řešení.
|
Tweet |
Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.