Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den po vanocich 2014 jsem si u mironetu koupil mobilni telefon elephone p8 a po trech mesicich mi zaclo blbnout nabijeni a reproduktor a asi po dvouch dnech jsem po dokonceni nabijeni vytahl nabijecku i s konektorem. Tak jsem poslal mobil na reklamaci a asi po trech tydnech se stale nic nedelo tak jsem zacal nalehat na reklamaci a behem dvou dnu jsem dostal dva maily ze zacnou reklamaci resit a druhy mail ze je reklamace neuznana ze je to moje vina a oprava mozna za 4500 kc a mobil me stal cca 5200 kc a kdyz jsem se zeptal jestli mi opravi reproduktor tak mi bylo odpovezeno ze kdyz nezapnou mobil tak mi nemohou (prokazat)opravit dalsi vady a kdyz jsem se podíval na mironet, zjistil jsem že samotný telefon už neprodávají, pouze destičku s konektorem, který je nejspíš hodně poruchový.
ROM 16GB, 2GB RAM, 1.7GHz procesor
po svých zkušenostech bych požadoval vrácení peněz
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uplatil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Je tedy nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal s výše uvedenou zákonnou domněnkou. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Je také podstatné se zabývat příčinou vady, nikoli pouze jejím následkem, který se na první pohled může jevit jako mechanické poškození. Pokud prodávající při zamítnutí reklamace použil zákonné důvody, kterým může být mechanické poškození ze strany spotřebitele, ale tyto důvodu se nezdají spotřebiteli příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Dobrý den pane Kopecký.
Dle informací z reklamačního oddělení byla reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození USB konektoru vnějším vlivem (vytržením) - to se neslučuje se záručními podmínkami prodejce/výrobce. Mimozáruční oprava telefonu je možná za 4500Kč včetně DPH a práce.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
A mohl bych poprosit o vysvětlení, jak se může telefon porouchat po třech měsících? Jakým způsobem bych musel s telefonem zacházet aby došlo k samovolnému uvolnění konektoru USB? S každým telefonem zacházím šetrně, kord s novým. Mobilní telefon nepatří mezi nejlevnější věc, kterou mohu kupovat každý týden. Oprava za 4500kč mi příjde krapet přehnaná. V důvodu reklamace také stála závada reproduktoru. Stále požaduji vrácení peněz. V případě stejné odpovědi budu nucen požádat o pomoc soudního znalce a odborný posudek České obchodní inspekce. S přáním pěkného dne Kopecký
České obchodní inspekci nepřísluší posuzovat, zda se jedná o ne/oprávněnou reklamaci. V tomto ohledu se jedná čistě o soukromoprávní spor. Co se týká druhé závady, taktéž by se k ní měla společnost vyjádřit, zda se jedná o vadu nebo nikoli. Pokud by nebyla dána souvislost s tvrzeným poškozením, měla by společnost vadu odstranit.
Dle vyjádření servisního technika je šance, že by USB konektor odpadl sám, nulová. Kontakty reproduktoru jsou součástí spodní desky (powerboardu), která je mechanicky poškozená. Board máme v nabídce, protože byl měněn zákazníkovi, který telefon u nás nezakoupil.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel na komentář společnosti již delší dobu nereagoval, prosíme o vyjádření, zda si přeje věc dále řešit prostřednictvím této služby. Pokud již bylo mezi stranami dosaženo dohody, prosíme spotřebitele o uzavření jeho stížnosti a vložení vlastního hodnocení.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. S ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít.