Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Sháněla jsem pro dceru k Vánocům sadu razítek na nehty a reagovala jsem původně na inzerát na Hyperinzerci. Inzerentka se mi ozvala, abych učinila objednávku na www.bomba-shop.cz (mohu doložit). Dne 12.12.2022 (mohu doložit potvrzení z e-mailu) byly objednány celkem 4 položky. Zásilka byla doručena 19.12.2022 a vyzvednuta v Zásilkovně 22.12.2022 (mohu doložit). Balíček se jevil jako nepoškozený, uhrazeno dobírkou. Doma po rozbalení zásilky jsem zjistila, že jedna položka z objednávky nepřišla vůbec, dvě položky byly poškozeny (mám fotodokumentaci) a jedna položka v pořádku. Na webových stránkách prodávajícího nebylo možno stáhnout reklamační formulář - odkaz na něj nefunkční. Proto jsem dne 24.12.2022 odeslala na e-mail info@bomba-shop.cz reklamaci včetně fotodokumentace a vůbec nikdo nereagoval. Následně jsem tedy kontaktovala opět paní na Hyperinzerci. Ta se mi omlouvala, že je hospitalizovaná a že bude tuto reklamaci řešit. Vyžádala si ode mně číslo bankovního účtu, že mi vrátí peníze. Vzhledem k tomu, že se delší dobu nic nedělo, opět jsem ji oslovila, bez reakce. 14.1.2022 jsem tedy znovu svoji reklamaci urgovala na info@bomba-shop.cz a zpráva se mi vrátila jako nedoručitelná. Proto jsem zkusila e-shop.....a webové stránky nefungují. Vzhledem k těmto okolnostem se domnívám, že se ze strany prodávajícího jedná o podvod a prosím o prošetření.
Světlo na toaletu - nepřišlo, Razítkovací sada na nehty - v pořádku, Copánkovač Glam twirl - poškozený, Hot Huez barvy na vlasy - poškozeny
Požaduji vrácení peněz za 1 nedodaný a 2 poškozené výrobky z objednávky.
|
Tweet |
Reklamace:
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nedodané zboží:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.